Min lille december-challenge

Categories Trening/helse

Heii og god morgen, søte dere!
Først må jeg bare si hvor utrolig koselig det er å se at flere av dere er innom bloggen min, selvom jeg ikke har oppdatert på et par dager. Det gjør meg såå glad, og veldig veldig takknemlig. Jeg elsker jo som dere vet denne bloggen, og at noen i det hele tatt er interessert i å lese det jeg skriver, er veldig gøy. Så tusen takk 

Ellers ville jeg egentlig bare titte innom for å snakke litt om min lille december-challenge. De av dere som følger meg på instagram, fikk kanskje med dere gårsdagens post, hvor jeg skrev at jeg har hatt en utrolig fin uke. Det har vært en uke litt utenom det vanlige, jeg har kommet litt bort fra den typiske hverdagen min, som jeg vanligvis elsker – men som jeg også har bestemt meg for og prøve å sette litt på pause denne mnd. Jeg er et vane-menneske, og syntes ikke alltid det er like lett å gå ut av komfortsonen og bare “flyte med”. Jeg er ikke en person som bare hiver meg med på ting og syntes alt er en fest og en feiring. Jeg er litt tilbaketrukken, og det er rett og slett bare min personlighet. Jeg trenger å føle meg komfortabel for å være meg selv. Jeg er avhengig av å vite, planlegge og ha en viss kontroll på livet mitt – og nettopp dette har vært min lille december-challange i år. Jeg har jobbet med å bryte vaner og fokusere på alt det fine som skjer rundt meg. Det høres kanskje ikke så vanskelig ut, men for meg har det faktisk vært en utfordring. Og bare for å skryte litt av meg selv –  er jeg på god vei til å naile den  

Jeg føler på en eller annen måte dette er litt tabu å snakke om. Er det bare meg..? Jeg håper for all del ikke det. I så fall syntes jeg det er på tide å slå et slag for de som føler seg ukomfortabel i sosiale sammenhenger, de som dukker opp likevell, og de som blir hjemme. Det finnes faktisk mennesker som gruer seg til bursdager, ikke møter opp på julebord og unngår festligheter. Sosial angst, tenker du kanskje nå. Nei, jeg syntes ikke alt trenger å diagnoseres og settes navn på. Noen ganger handler det mer om personlighet – og det må da også være greit? 

Det er viktig å huske på alle typer mennesker i desember. Vi er alle forskjellige, men skal ikke behøve å føle seg annerledes av den grunn. Noen trives i et hav av folk, og føler seg kjempe komfortabel i alle sammenhenger – mens andre er kanskje motsatt. Noen blir kanskje ikke invitert med i det hele tatt – mens andre blir invitert, men skulle ønske de ikke ble det. Vanskelig å ta hensyn til alle? Jeg tror det viktigste vi kan gjøre i desember er å inkludere og akseptere hverandre. Hva tror dere? 

Så, til alle dere som kjenner dere litt igjen i det jeg skriver; Jeg vet du klarer det, og du vil takke deg selv om du prøver. Kanskje får du ikke med deg alt av sammenkomster, og kanskje holder du igjen på et par av vanene som gjør deg trygg – og det er helt greit. Du ingenting, ingen har krav på deg, og du skal ikke føle på dårlig samvittighet for å være deg selv. Men, om du bare blir med på èn ekstra ting i år som du vanligvis ville droppet, har du laget deg ett ekstra minne du kan tenke tilbake resten av året, å være stolt av.  

 Husk; ” Mennesker vet aldri nok om andre, til å kunne dømme rettferdig.”

GOD MANDAG 

4 kommentarer

4 thoughts on “Min lille december-challenge

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.