Proteinvafler til frokost!

Categories Mat

. . . Lørdag, god tid, tanken på fri, null stress, sen morgen, mye kaffe & en litt ekstra god frokost. Finnes det noe bedre start på dagen? Det tror jeg virkelig ikke. Idag våknet jeg helt uten alarm, brukte litt ekstra tid i senga, slang på meg morgenkåpen, satte på kaffe og bestemte meg for å lage noe ekstra godt til frokost. Det resulterte i disse deilige frokostvaflene med bær, cottage cheese og syltetøy – og ja, det smakte like godt som det ser ut! Vaflene er proteinrike og passer perfekt til både frokost, lunsj, kvelds og før/etter trening. Legg til flere egg og mer havregryn for større porsjon og flere næringsrike vafler. Du kan også bruke litt kanel i røren for ekstra god smak! Her er det altså bare å legge til og mixe sammen som man vill – finn din favoritt og start dagen på verdens beste måte
– Good lørdag, fine!



 Oppskrift ;
1 EGG
50 g HAVREGRYN (pr egg)
1 BANAN
1 ss KESAM
0,5 dl VANN/MELK

.  .  .
Bland alle ingrediensene i en mixer og stek med smør/olje/cocosa i vaffeljern til vaflene er gyllenbrune. Topp med akkurat det du har mest lyst på, noe som i mitt tilfelle var frosne bær, fersk kiwi, cottage cheese og bringebærsyltetøy. Jeg må bare annbefale brunost og syltetøy til de av dere som liker det også – det smaker rett og slett helt himmelsk!



Saturday Treat

. . . cause waffles are just pancakes with abs!

Q: Hva er din frokostfavoritt når du har litt ekstra god tid?

20 kommentarer

20 thoughts on “Proteinvafler til frokost!

  1. Dette så fantastisk ut! Jeg er veldig glad i knekkebrød med avokado og jordbær smoothie! Det er sjeldent jeg tar meg litt ekstra tid til å lage frokost da..

  2. Dette så fantastisk ut! Jeg er veldig glad i knekkebrød med avokado og jordbær smoothie! Det er sjeldent jeg tar meg litt ekstra tid til å lage frokost da..

  3. Dette så fantastisk ut! Jeg er veldig glad i knekkebrød med avokado og jordbær smoothie! Det er sjeldent jeg tar meg litt ekstra tid til å lage frokost da..

  4. Dette så fantastisk ut! Jeg er veldig glad i knekkebrød med avokado og jordbær smoothie! Det er sjeldent jeg tar meg litt ekstra tid til å lage frokost da..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.