Last Updated:

Anbefaling, jul & helga hjemme

Categories Reise

God morgen, tirsdag. Har dere hatt en fin start på uka? Gårsdagen var lang for min del. I dag blir litt roligere. Vi starter opp med nytt fag på skolen idag, foto!! Det gleder jeg meg skikkelig til. Generell status: spist frokost i senga, drukket dagens første kaffekopp, gleder meg til juleferie og følger sånn halvveis med på “God Morgen Norge”. En ganske vanlig morgenstund med andre ord. Har dere forresten sett “Gåten Orderud” på NRK? Jeg er hekta. Gud for en spennende sak, spesielt siden det faktisk er fakta! En liten høst-anbefaling der rett og slett. Fortell meg gjerne hva dere synes ♥​ 

Eksamen -> hjem

Som jeg fortalte dere i går var jeg hjemme hos familien på sørlandet i helga. Det er noe helt spesielt ved å være hjemme. Ro, varme, trygghet, kos, god mat, fine samtaler, natur, frisk luft, venninner, lillesøster, Maia, mamma og pappa. Bare gode følelser. Jeg leverte eksamen litt før tiden, så hele avgjørelsen ble egentlig ganske spontan. Ref eksamen er jeg stolt over meg selv. 1 av 3 levert, tenk det! Jeg har aldri vært spesielt skoleflink og har egentlig aldri klart å konsentrere meg om oppgaver, eksamen, eller studier generelt i mer enn et par minutter av gangen. Jeg er ekspert på å prokastinere. Definisjon: kronisk utsettelsesatferd. Der har dere meg. Og nettopp derfor, er jeg veldig stolt over meg selv som faktisk klarte å jobbe jevnt, hardt og godt med oppgaven- og til og med levere ei god stund før tidsfristen! Satser på at motivasjonen holder seg oppe, og at de to siste også går i boks. Jeg er klar!

 Helga hjemme. 

Jeg vet ikke om det er interessant å høre hva jeg gjorde hjemme, men jeg kan jo oppsummere kort. Jeg kom hjem til tacokveld med mamma og pappa, etter 5 lange timer på bussen. Åh det var så deilig, dere aner ikke. Lille Maia gikk helt crazy da jeg kom inn døra, og lot meg ikke være i fred ett sekund hele helga. Jeg savner henne så sjukt her i Oslo og kommer til å ta henne med meg inn så fort jeg får en leilighet hvor det er lov. Hun er min lille (ganske tjukke) baby, og gjør meg virkelig alltid glad. Jeg elsker henne over alt i verden. Fredag jobbet jeg litt med en artikkel og slappet av med pappa, før lillesøster kom hjem på besøk for kvelden. Reker, krabber, rundstykker, idol, senkveld og sjokolade. Perfekt fredagskveld helt etter min smak. Lørdag dro jeg til byen for å møte ei venninne for en kaffe og en liten oppdatering på livet. Jeg fikk ikke møtt Ida forrige gang jeg var hjemme, så det var himla godt å se henne igjen denne gangen. Et av de fineste menneskene jeg vet om. Resten av kvelden brukte jeg på besøk hos lillesøster og kjæresten som har fått seg leilighet i sentrum. Hjemmelaget pizza, “Skal Vi Danse” og is. Nam nam! Søndag ble familiedag, besøk hos tante, kos og avslapping. Jeg tok bussen tilbake til Oslo og sovnet ganske fort. Sliten og trøtt, men veldig fornøyd. Takk sørlandet, for at du alltid er så god mot meg. 

Jul.

Jeg har lyst til å snakke om jul. Kan vi snakke litt om det? Ja vi må det. Jeg gleder meg så SINNSYKT mye til jul nå, og egentlig enda mer (hvis det er mulig..?) nå etter jeg var hjemme!! Jeg tror nok neste tur hjem blir etter siste eksamen, og da er vi søren så nærme julaften! I år skal jeg huske å nyte Desember, til tross for eksamensperioden. Det skjer så utrolig mye koselig rundt i Oslo i Desember, både av julemarkeder, julekonserter, tenning av julegran, åpning av julegater, you name it.. Målet i år er rett og slett å få med meg litt av dette før jeg reiser hjem. Jeg har begynt å høre på julemusikk. Er det lov? Vet dere, jeg synes ikke vi skal vente med gode følelser. Julemusikk, julebrus, pepperkaker og mandariner gir meg faktisk gode følelser og kribling i magen. Hvorfor utsette det? Det er bedre å begynne litt tidlig, ta litt av gangen, nyte hver og en av forberedelsene, og bruke god tid på å kose seg. Så kan vi heller være drittlei i Januar og glede oss til nytt år, nye muligheter. Det var årets juletanke fra meg! 

Nei nå må jeg komme meg opp av senga. Dagens plan: forelesning, jobbe med arbeidskrav, kveldstur, ro. 

Q: Hva skal du idag? 

2 kommentarer

2 thoughts on “Anbefaling, jul & helga hjemme

  1. Jeg er også SYKT hekta på den serien på NRK, Orderud saken. Jeg gleder meg også masssse til jul. Koselig å lese 😊 I dag skal jeg trene og hekle ferdig en julegave 😊 God tirsdag!

  2. Jeg er også SYKT hekta på den serien på NRK, Orderud saken. Jeg gleder meg også masssse til jul. Koselig å lese 😊 I dag skal jeg trene og hekle ferdig en julegave 😊 God tirsdag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.