L ø r d a g  1 2 : 0 4

God morgen og god lørdag, mine venner. For meg, er lørdag morgen nesten litt hellig – det føles hvertfall slik. Jeg sover litt ekstra lenge, lager en ekstra god frokost, bruker ekstra god tid, drikker en ekstra kopp med kaffe, og sitter litt ekstra lenge ved frokostbordet og skravler med familien. Fin morgen, fine stunder, fin lørdag.

I skrivende stund har jeg egentlig ikke kommet lengre enn beskrevet over. Jeg har brukt morgentimene på Ellen-show, Pinterest og Maia – og tenker straks å starte dagen. Planene for dagen er lagt, og målet er å beholde denne indre lørdagsroen igjennom hele dagen. Stress, press, forventninger og gjøremål tar meg ofte, men ikke idag. Jeg skal kose meg, være tilstede i øyeblikkene og lage meg en skikkelig fin lørdag med alle de små tingene som gjør meg glad. Og til slutt, en liten reminder til alle dere som leser meg mellom linjene, og kanskje føler litt på de samme tingene ;

fortid og fremtid eksisterer ikke noen andre steder enn i ditt eget hodet. er det eneste ekte øyeblikket. Tenk litt på det idag du.

 Life hacks  ;

All situations are temporary.

Nothing lasts forever. We know this intellectually. Plant die, buildings collapse, hot cups of tea go cold. Everything is always in transition.

There is no wrong decision.

When you have done millions of pro/con- lists, and you have flipped coins hoping for the right anwere to come, you might need to know that there`s no such thing as the wrong decision.

I have survived all of the difficult moments of my past.

Take a moment to think about all of the things you`ve been through in your life.

Be still and know.

We have to focus. Focus on one idea. One task. One moment. And find joy in that stillness.

I trust the guidance of the univers.

Choose to believe that whatever you`re dealing with is being worked on by some entity bigger then yourself. Choose to believe that where you are is okey! You are enough.

Q: Hva skal du bruke lørdagen din på?

2 kommentarer

2 thoughts on “5 Life Hacks

  1. Jeg er så enig i alt du skriver!! Spesielt dette med at fremtiden og fortiden ikke eksisterer. Jeg prøver å meditere daglig fordi jeg blir mye mer mindful av det! Digger at vi har litt like tanker om livet, ha en fin lørdag <3

  2. Jeg er så enig i alt du skriver!! Spesielt dette med at fremtiden og fortiden ikke eksisterer. Jeg prøver å meditere daglig fordi jeg blir mye mer mindful av det! Digger at vi har litt like tanker om livet, ha en fin lørdag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.