Min morgenrutine

God morgen, fredag. Flere enn meg som er klar for helg? 
. . . . . . . 
Jeg har vært våken en stund nå altså, hehe. Sola skinner fortsatt i Kristiansand, og byen er full av palmer og musikk. Noen av dere som skal på Palmesus? Jeg for min del har vært på festivalen 2 ganger tidligere, men skal ikke i år. Veldig gøy, men veldig mye folk og fyll. Ikke helt min greie bare. Det må være lov å si eller..? Men jeg håper alle dere som skal får en superfin palmehelg, passer godt på hverandre, og nyter sørlandet nå som det er på sitt absolutt vakreste!

Jeg har hatt en rolig og fin fredagsmorgen, noe som var deilig etter ei hektisk, innholdsrik og fin uke. Jeg har vært mye på farten, så nå skal det blir godt å få ladet batteriene litt igjen. Jeg reiser opp på hytta en tur ikveld, og skal være der til imorgen. Hytta er jo som dere vet et av mine favorittsteder å være, så det gleder jeg meg til.

okei, over til poenget. Jeg vil gjerne vise dere morgenrutinene mine, og hva jeg gjør fra jeg står opp, til jeg er ready to go. Dette blir på en måte litt “summer edition” nå som jeg bor hjemme, jobber hjemmefra og vanligvis ikke har noe spesielt jeg må rekke. En vanlig sommerferiemorgen hjemme på sørlandet, kan man vell kalle det. Så da kjør vi; 

1. Kaffe. Det første jeg gjør når jeg står opp av senga om morgenen er å koke kaffe. Så fort kaffen er på kok, vasker jeg ansiktet, setter på tv`n og gjør klar havregrøten. Hehe morgenrutinene mine er ganske fastsatt, og jeg elsker dem. Når kaffen er ferdig, tar jeg med meg en kopp rykende kaffe (med soyamelk!! Jeg eeeelsker soyamelk i kaffen for de som ikke viste det. Det er så søtt og godt! Hverdagsluksus rett og slett), ut på verandaen og nyter. Her kan jeg sitte lenge. Jeg sjekker ofte mobilen, titter igjennom instagram, oppdaterer mail, nyter sola, ser på båtene som kjører forbi, og bare koser meg. Litt tid for meg selv, eller sammen med familien når de er hjemme. Idag var det bare meg. og det var også veldig veldig fint. 

2. Finner meg en kopp, tar på sandalene, og drar ut i hagen. Jeg er så heldig å ha en familie med grønne fingre, og som liker å ha muligheten til å lage mat med frukt, grønnsaker og bær fra egen hage. Priviligert. Dette benytter jeg meg selvfølgelig litt ekstra av om sommeren når alt vokser og gror. Jeg drar derfor med meg kruset mitt ut i hagen for å plukke topping til havregrøten. Det blir som oftest det jeg finner av modne jordbær, kanskje litt blåbær, rips, og solbær. Det finnes virkelig ingen bedre start på dagen, enn å gå barfot rundt på gresset å plukke bær. Det gir meg ro i sjela! Tanken på at jeg skal fylle kroppen min med deilig, frisk, grønn, vitaminrik mat, gjør det hele bare ennå bedre. 


3. Koker havregrøt og lager frokost. Da var det tid for frokost. Som de fleste av dere vet, er havregrøt den store favoritten, og noe jeg lager hver eneste morgen. Jeg varierer grøten min i perioder, og akkurat nå er jeg tilbake på sjokoladegrøt-kjøret igjen. Jeg koker havregryn på vann, og tilsetter proteinpulver med sjokoladesmak fra Nutramino. Deretter topper jeg grøten med det jeg har- som idag ble friske bær fra hagen, med karamellsaus (fra proteinfabrikken) på toppen. Det er altså så godt at jeg tror jeg kunne spist det hver eneste dag resten av livet. NAM! Dagens andre kaffekopp går ned, mens jeg spiser og koser meg. Så finner jeg typisk frem maccen, leser litt blogger, redigerer litt bilder, ser litt på Dr.Phil og planlegger dagen. En rolig morgen er alfra omega for at dagen min skal bli bra, og noe jeg verdsetter veldig høyt! 


4. Pakker sammen maccen, pusser tenner, drar på meg treningsklær, og gjør meg klar for dagen. Jeg starter ofte dagen med trening eller tur, fordi det er da jeg har mest energi og tid. Morgentrening gir meg muligheten til å yte max, og bruke treningsgleden og energien jeg får på trening til dagens gjøremål. Det er virkelig den beste starten på dagen man kan få, etter min mening. Rent resultatmessig, har det ikke noe å si om du trener på formiddagen, ettermiddagen eller når enn du måtte ønske- men for meg, funker morgentimene best. Etter trening er det rett i dusjen. Nå er jeg klar for hva enn dagen måtte bringe – er du? 
. . . . . . 

Hvordan liker du å starte dagen? 
 

1 kommentar
    1. Avhengig om jeg har tidlig vakt eller ei,starter jeg dagen rundt kl.6. Opp,litt vann i ansiktet og en skål med havregryn og nøtter i. Har jeg sen vakt,blir det rett på trening 1 times tid,etterfulgt av noen grønnsaker og gå tur hjem(noen dager blir det et stopp ved Stornes eller augelandsbukta. Elsker å være nær vannet). Vel hjemme blir det avslapping i sola eller litt tegning. Er det tidlig vakt,blir det gå tur til jobb.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg