Slik gjør du drømmen til virkelighet

Categories Trening/helse

God morgen, mine venner! 
 Først, så gøy at så mange var inne å leste innlegget jeg publiserte i går! Syntes det er litt morro å være litt personlig også innimellom, slik at dere får bli litt bedre kjent med meg som person- sånn utenom all trening-og helse snakk liksom. Eller hva syntes dere? 

Anyway.. Det er mandag folkens! Flere enn meg som er motivert og klar for å nå noen mål, løfte tyngre, bli litt bedre i noe, føle seg bra, bygge seg selv opp- og skape et liv man trives i, og som gir deg noe? Mandag er dagen å starte på. Jeg syntes i hvert fall det er er en fin dag å nullstille, sette seg nye mål, og starte prosessen for å nå dem. Husk; du har ingen større begrensninger enn deg selv. Om du sitter med en liten spire av en tanke på noe du lenge har drømt om, eller hatt lyst til å gjøre – go for it! Hva har du å tape? Start idag, og du er allerede i gang. Uansett hva det måtte være – om det er å endre livsstil, skape din egen hverdag i forhold til jobb, starte med en fritidsaktivitet eller hobby, opprette en sparekonto til leilighet, øke hverdagsaktiviteten, spise litt sunnere, (sett inn din egen tanke/drøm her) og start idag. Jeg sier som jeg alltid gjør; du kan klare hva enn du vil, så lenge du vil det nok. Ikke sløs bort livet ditt på ting som ikke gjør deg glad, ting som drar ut energien din, eller som ikke gir deg noe tilbake. Jeg tror du som leser dette, sitter med en eller annen tanke i hodet nå- og den tanken syntes jeg du skal gjøre noe med idag. Her er et par små tips for å komme i gang; 
 

1. Alt starter med en drøm. Tenk på din. 

2. Definer hva du vil, hvor du vil, og skriv det ned. 

3. Hvordan kommer du deg hit? Skriv ned et par punkter du tenker kan hjelpe deg i riktig retning. 

4. Lag deg et par tiltak, og fokuser på en ting av gangen. 

5. Finn gleden i veien til målet. Selv om målet ditt frister i andre enden, er det tross alt veien dit du kommer til å bruke lengst tid på.

6. Gjør deg ferdig med usikkerhet, dårlig selvtillit og frykten for å feile. Igjen, hodet ditt kan stoppe deg før du når målet. Vær obs på ditt eget mindset, og ikke la tankene dine ødelegge troen på deg selv. 

7. Vær kreativ, positiv, og jobb målrettet over en lengre periode. Tid og hard jobbing er nøkkelen til all suksess. 

8. Ikke la andre mennesker knuse drømmen din. Folk flest bryr seg i bunn og grunn om seg selv – hold deg fokusert og ta kun inn positiv tilbakemelding. Negative holdninger fra de rundt deg, bunner som regel i mangler hos dem selv. 

9. Vær tolmodig, ta et lite skritt hver eneste dag, og ikke gi opp. 

  10. Når du har gjort drømmen din til en vane, og den har blitt en stor del av din livsstil- vil det være verdt det. Tro meg. Start idag!

6 kommentarer

6 thoughts on “Slik gjør du drømmen til virkelighet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.