Last Updated:

Uka som gikk, podcast & ny leilighet

Categories Hverdagen, Mat, Mote, Skjønnhet, Tanker og meninger, Trening/helse

God søndagsmorgen, mine venner. I dag sov jeg lenge, virkelig. Faktisk hadde jeg satt av denne helgen til ro, alenetid, hjemmekos, litt bevegelse, søvn og mat. Og det har vært veldig nødvendig, deilig og akkurat hva jeg trengte for å komme meg tilbake i meg selv. Det er lenge siden jeg har sovet så godt, tungt og lenge uten å våkne i løpet av natten, som det jeg har gjort denne helgen. Ingenting slår følelsen av å gi kroppen det den trenger, og faktisk få respons i form av energi og indre ro. Så deilig. I dag er det søndag, og jeg skal møte ei venninne for å gå en tur. Perfekt søndagsaktivitet, både kos, kjas og bevegelse på samme tid. Helt etter min smak. Her kommer en liten oppdatering på uka som har gått, litt snapshots fra telefonen min og link til podcasten vår!! Enjoy 🌻

 


 

🌻 UKENS ØYEBLIKK:
La oss starte med forrige helg. Jeg var ute en tur med to gode venninne, tok ett par glass vin hjemme, for så å videre en liten tur ut på byen. Jeg er jo ingen party person, så byen, fulle mennesker, kø, trange utesteder og alt det der er ikke min greie. Jeg dro tidlig hjem og fant vell ut (nok en gang) at dette ikke er min greie. Men! Ukens øyeblikk vil jeg likevel dele ut til starten av denne kvelden. Den var virkelig fin, i Anjas fine og unike leilighet, sammen med to av de fineste, sterkeste, råeste damene jeg vet om, med gode, ærlige samtaler, bra musikk og mye latter. Da koste jeg meg skikkelig.

 

🌻 UKENS OPPTUR:
Å flytte ut av det gamle rommet mitt, og inn i ny hybel. Jeg tror ikke dere aner hvor riktig dette har vært for meg, og hvor glad og lettet jeg føler meg nå. Følelsen av å være ferdig med å pakke alt ned, leie flyttebil, bær ut, bære inn, vaske, styre, ringe, maile, ordne og fikse er heeelt unik. Takk gud for at jeg har bestevenninnen min her som alltid stiller opp og har hjulpet meg så så mye. Og takk gud for at jeg er ferdig nå og kan fokuserer på de viktige tingene fremover. Her skal jeg være, forhåpentligvis resten av studietiden.

 

 

🌻 UKENS ANBEFALING:
Denne uken har jeg utelukkende hørt på “Alice & Bianca – Har du sagt A får du saga B”. Haha jeg har blitt heelt obsessed med Wahlgren- og Ingrosso familien, så dette skulle jo egentlig bare mangle.. Da jeg holdt på med flyttingen trengte jeg noe som kunne roe meg ned, og som gav meg muligheten til å fokuserer på andre ting enn stresset jeg hadde i hodet. Da er podcast min løsning. De podcastene jeg vanligvis hører på kommer bare ut en gang i uken typ, og jeg trengte en med mange uhørte episoder. I tillegg elsker jeg å høre på svensk, og fant fort ut at podcasten til Alice & Bianca var helt etter min smak. Morsom, ærlig, ufiltrert, interessant og bra. Anbefales!!

 

🌻 UKENS SELVSKRYT:
Det er lov å skryte litt av seg selv i blant, og denne uken er jeg faktisk skikkelig stolt over alt jeg har fått til. I starten av uken, hadde jeg faktisk aldri trodd jeg kom til å overleve denne uken. Søndag gråt jeg i telefonen mens jeg gikk ute i gatene og snakket med mamma, og mandag sa jeg til bestevenninnen min at alt jeg ville var å gi opp, sette meg ned å gråte, fordi jeg ikke orket tanken på mer stress. Men, jeg kom meg igjennom, klarte å møte opp på skolen, levere det som skulle leveres, holde fremføring (som jeg er livredd for), jobbe med pensum, og flytte samtidig. Fysøren for en mestringsfølelse.



 

🌻 UKENS TANKE:
Etter debatten på NRK denne uken har jeg tenk mye på hvordan jeg selv påvirkes, hvordan jeg eventuelt fremstår i sosiale medier, hvordan jeg påvirker, og om jeg i det hele tatt påvirker..? Jeg husker ikke helt hvem som sa/skrev det, men dette traff meg veldig: vi er alle influencere i eget liv, og for dem rundt oss. Vi er alle påvirkere i eget liv! Vi påvirker vennene våre, familie, småsøsken, barna våre, foreldrene våre. Det handler ikke bare om hvordan vi lar oss påvirke av sosiale medier, det handler like mye om hvem vi lar oss påvirke av i eget liv, hvem vi omgåes, hvem vi er sammen med dem vi bruker tid med. Alle rundt oss har sine egne prodblemer, tanker og følelser- og hvem du velger å være rundt venner og sammen med andre, har faktisk en betydning for dem du omgåes! Du påvirker. Vi påvirker hverandre! Hvordan du oppfører deg foran din lillesøster eller lillebror, hvordan du snakker, hva du mener, hvordan du handler, hva du spiser, hvordan du ser på trening, hvordan du kler deg, hvilke holdninger og verdier du står for- påvirker!! All skyld ligger ikke på influencere og bloggere. En stor del av ansvaret ligger også i en selv. Vi må velge smart. Både når det kommer til hvem man følger i sosiale medier, men også hvem man velger å omgåes med i hverdagen, på skolen, i helgene osv. Jeg vet selv hvordan noen mennesker kan få deg til å føle deg så dårlig at du ønsker å endre på ting ved deg selv, livet ditt eller hvordan du føler og er som person. Og tro meg, i blant hjelper det fktisk å være litt selvsentrert.

 

🌻 UKENS LYKKEFØLELSE:
Det begynner å bli vår. Trenger jeg si mer..?

 

 

🌻 UKENS OVERASKELSE:
På torsdag var jeg på kino for å se Adjø Montebello sammen med ei venninne. Da vi møttes, overrasket hun meg med blomster og melkehjerter!! Har dere hørt noe så søtt? Jeg ble virkelig så utrolig glad. Tenk å ha så fine venninner. Hvis du leser dette (noe jeg tror du gjør heheh) tusen hjertelig takk igjen, jeg setter så utrolig stor pris på hele deg <3

 

🌻 UKENS BESTE KJØP:
Keramikk kaffekopp og skål. Jeg har handlet gjenbruk og har på ekte blitt såå glad i å titte rundt i små bruktbutikker. Her kan man virkelig finne mye fint, og ikke minst billig. Skjulte skatter med hver sin unike historie. Ellers er jeg også veldig fornøyd med det nye kjøkkenbordet mitt, som jeg forørvrig også fant billig på Markedplace på facebook. Så smart funksjon! En snill mann var så skjønn og tilbød seg å kjøre det hjem til meg for en ekstra liten sum. Plutselig stod det i gangen min og alt jeg trengte å gjøre var å finne frem handy-Mary og skru det sammen. Utrolig hva man får til når man bare må, haha!

 

 

 

🌻 UKENS HAPPENING:
Podcasten er endelig uteee!! Wow. Dette er sjukt skummelt, veldig gøy, og må taes med en klype salt. Vi tuller mye, har mange rare tanker og synspunkter, og er ikke spesielt rutta på dette helt ennå. Vi har likevel bestemt oss for å slippe podcasten her på bloggen min, før den har blitt godkjent på Spotify, fordi dere har måttet vente så lenge allerede. Vi kommer ikke til å dele den i noen andre sosiale medier før den er å finne på Spotify (som vil være om ca 3-4 dager). Når Podcasten er godkjent, vil det komme en ny episode hver søndag med nye temaer, latter, fjas og kjas. Vi tar også i mot spørsmål, problemstillinger, temaer eller ting dere ønsker å høre oss snakke om, reflektere rundt eller svare på. Vi ønsker en dialog med dere som hører på, så det er noe vi håper på å få til etter hvert. Vi tror dere vil like den, vi håper i hvert fall det! Dere kan finne de 3 første episodene av “Real Vibes med Marie &Tiffany” HER.

 

 

🌻 AKKURAT NÅ:
Okei nå har jeg sittet her og jobbet med bloggen i litt for mange timer kjenner jeg. Hodet koker snart over etter x antall kaffekopper, så da er det virkelig på tide og komme seg ut i frisk luft. Så ja, nå skal jeg bare dra på meg en treningstights og en hoodie, og komme meg ned til byen for å møte venninnen min på jobb. Så blir det søndagstuuur <3

 


 

 

 

Q: Skal du høre på podcasten vår?

6 kommentarer

6 thoughts on “Uka som gikk, podcast & ny leilighet

  1. Its like you learn my mind!
    You seem to know a
    lot about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you simply can do with some p.
    c. to drive the message home
    a bit, but other than that, that is
    wonderful
    blog. A fantastic read.
    I will certainly be back.|
    I visited various web pages but the audio quality for audio songs current at this
    web page is in fact superb.|
    Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering
    if you get a lot of spam feedback? If so how do
    you stop it, any plugin or anything you can suggest?
    I get so much lately it?s driving me crazy so any support is
    very much appreciated.|
    Greetings! Very useful advice within this article!

    It is the little changes that will make the greatest changes.
    Many thanks for sharing!|
    I truly love your blog.. Excellent colors & theme. Did you create this website yourself?
    Please reply back as I?m planning to create my own personal website
    and would love to find out where you got this from or exactly what the theme
    is named. Kudos! https://www.entreprisesjosemelo.ca

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.