hits

januar 2017

Breakfast Bowls

God morgen mandag, klare for ny uke?  Jeg tenkte rett og slett jeg skulle starte mandagen med en liten brekkie bowl- collage til dere! Som de fleste av dere vet, slr jeg et stort slag for havregrten. Det har faktisk gtt s langt at jeg tror jeg har blitt avhengig. En dag uten havregrt og kaffe til frokost, er en dag uten mening. Hehe neida..(joda). Avhengig eller ikke, s smaker det uansett like godt hver eneste morgen. Blir du ikke lei, spr du? Nei - og nkkelen er variasjon! Som dere ser under her, ser ikke frokostsklen min alltid like instagramvennlig ut - men hva gjr vell det nr alt skal ned i magen likevell, hehe? Hver morgen har jeg et ml om skape en eksplosjon av farger, smaker og de nringsstoffene jeg trenger for starte dagen p best mulig mte. Farger smaker godt og gjr deg glad - alt du trenger for en bra start p dagen!



OATS, STRAWBERRIES, KIWI, BLUEBERRIES, COTTAGE CHEESE, BANANA, APPLE, RAISINS, SUNFLOWER SEEDS, PUMPKIN SEEDS, YOGURT, JAM . . .



Q: Hva har du i din frokost skl?

Lrdagslunsj og supersndag!

HAPPY SUNDAY, SWEETHEARTS
Hei fra verdens drligste blogger, og god sndagsmorgen! Vinteren, mrket og mangelen p sol-lys drar motivasjonen ut av meg, og gir meg absolutt ingen lyst til oppdatere bloggen med positive innlegg, glede, fine farger og inspirerende ord. Jeg trenger sol, vr, lys og liv. Jeg trenger lukten av ny rstid, bar asfalt og fuglekvitter. Sol i ynene, kaffe, tur, lange kvelder, tidlige morgener og lette klr. Vinteren er absolutt ikke min rstid, s n kan den gjerne dra snart.

...Likevell, savner jeg bloggen. S igr, da lyset traff vinduskarmen min, dro jeg frem kameraet og knipset et par bilder av en uvanlig pen lunsj. Tenk at noe s enkelt som en avokado, kokt egg, litt tomat og en kopp te, kan se s digg ut da? For ja, det var det faktisk - en perfekt lrdagslunsj. Idag er det sndag og vret er.. nei, jeg gidder faktisk ikke snakke om det en gang. Jeg startet dagen med superdigge pannekaker til frokost, og tenker fortsette dagen i den rettningen og gjre dette til en supersndag! Who`s in!? Til slutt vil jeg bare nske dere en nydelig dag videre, og hper dere satte litt pris p hre fra meg!
- Stoor klem



Smashed avocado with soft-boiled egg
...the perfect sunday breakfast





Q: Hva er dine planer for dagen?

UPDATE

God mandagsmorgen, fine dere ♥ Herlighet, det fles ut som en evighet tiden jeg skrev til dere sist. Hvordan har dere det? Som nevnt tidligere, har jeg vrt syk i lang tid n, og har faktisk ikke gjort noe annet enn ligge i senga, sove, hoste, snufse og spise... Men idag, for frste gang p laaang tid, fler jeg meg faktisk mye bedre!! Bank i bordet, hehe.... Nei n syntes jeg faktisk jeg fortjener fle meg bra igjen, s idag har jeg rett og slett bare bestemt meg for f en sykt bra uke - enkelt og greit.

Jeg tror aldri jeg har lengtet s mye tilbake til trening, overskudd og energi i hele mitt liv... N forstr jeg irritasjonen over folk som sender treningssnaps p sosiale medier ass.. Haha, karma? Dere kjenner flelsen, nr hodet vil gjre alt, men kroppen s vidt orker og holde seg oppreist? Det var like fr jeg gikk i veggen, s rastls var jeg der jeg l. Men ja, nok klaging for denne gang, og over til den positive delen av det hele - nemlig at jeg er uthvilt, og klar for bygge meg opp igjen, sakte men sikkert.

Vekkerklokka stod p 08.00 idag, frokosten er inntatt og dagens frste kaffekopp er drukket opp. Dagens plan er lagt, s her er det bare komme seg ut dra starte med et smil. Planen er ta det rolig, ikke g for hardt ut i starten og gjre mitt absolutt beste. Ikveld blir det tacokveld med to av mine beste jenter, noe jeg gleder meg veldig til! Til slutt legger jeg ved et par bilder fra grsdagens nydelige lille sndagstur p sjsanden i Mandal. Vi blogges ♥









Q: Hva er dine ml for uken?

Hverdagslykke og antrekksbilder

God sndagsmorgen, fine fine dere. Hvordan har helgen deres vrt? For min del, har helgen vrt mer eller mindre perfekt. Tenk da, jeg har tilbrakt tid med venner og familie, hatt en veldig fin lunsjdate p Bnder i Byen, gtt lang tur med ei venninne, vrt ute spist sushi, gjennomfrt to gode treningskter og rett og slett bare kost meg skikkelig og slappet godt av. Fint, eller hva? Grsdagens tur var veldig kald, men utrolig deilig. Vi dro p oss ullty, vanter og vintersko, og gikk en deilig tur i sola. For ja, til tross for kulda, har faktisk sola s smtt begynt titte frem igjen - og ingenting gjr meg mer glad enn akkurat det!

Idag er det sndag, en av mine absolutt favorittdager, og jeg sitter fortsatt i pysjen og ser p Frustrerte Fruer - haha, noen flere enn meg..? Jeg har hatt en lang, deilig og avslappende morgen og tenker nyte det en liten stund til, hehe. Planene for dagen er g en god tur med lille Maia, fr resten av ettermiddagen skal brukes sammen med to gode venninner. Dette blir en bra dag, s her er det bare nyte hvert sekund! Helt til slutt, slenger jeg med et par bilder fra grsdagens tur-antrekk. Litt annerledes enn dere pleier se meg, men det er vell litt gy innimellom det ogs, eller? Hper alle fr en finfin sndag videre, s blogges vi snart igjen - stor klem ♥









 

Q:Hva er dine planer for sndagen?

Ikke lev livet ditt etter andres oppdateringer

Det er en ting jeg har tenkt mye p den siste tiden, og som jeg fler behov for skrive litt om. Det siste ret har det vrt stort fokus p bloggeres pvirkningskraft i sosiale medier, i forhold til barn og unge. Diskusjonen har nok vrt aller mest rettet mot operasjoner, utseendet og den litt mer "rosa" delen av BloggNorge, noe som selvflgelig er veldig bra og utrolig viktig. Men, mange av Norges strste bloggere skriver jo faktisk om trening og kosthold - de skaldte helse-og livsstils bloggerne. Hva med pvirkningskraften deres i sosiale medier? Er ikke den minst like farlig?

Etter jeg skrev innlegget hvor jeg fortalte om min livsstilsendring, har jeg ftt mange meldinger og sprsml fra gutter og jenter som nsker gjre det samme. Noen nsker kostholdsprogrammer, treningsopplegg og full diett-plan, mens andre spr om rd, tips og triks. Hva gjorde du? Hva trente du? Hvor mye trente du? Hva spiste du? Hvor mye spiste du? Det er selvflgelig utrolig hyggelig med s fine tilbakemeldinger, og jeg gjr selvflgelig mitt beste for hjelpe de jeg kan. Likevell, er tanken p at s mange fokuserer p hva jeg spiser, nr jeg spiser, hva jeg trener og nr jeg trener, veldig skummel.

Jeg skriver en blogg, jeg har lesere, og om jeg vil det eller ei - har jeg pvirkningskraft. Jeg er aktiv p sosiale medier, legger ut mltider, mattips, treningstips og motivasjons-innlegg p bde instagram, snapchat og bloggen. Mine sosiale medier omhandler for det meste trening, mat og en sunn livsstil - samt alt jeg har lrt, praktisert og erfart p veien. Jeg skriver denne bloggen for inspirere, motivere og dele det lille jeg kan, med dere. Dette er min interesse, noe jeg brenner for og elsker drive med - s mest av alt, uansett hvor selvsentrert og egoistisk det hres ut, skriver jeg denne bloggen for min egen del. Min strste inspirasjonskilde og motivator er meg selv - og hvis jeg kunne velge, er det eneste jeg nsker pvirke, mitt eget hode. Jeg er ingen fagperson, jeg er hverken utdannet PT eller ernringsfysiolog. Jeg vet litt om meg, min kropp og hva som har funket for meg - men jeg vet ingenting om deg, din kropp og hva du tler og ikke tler. For ja, jeg er selvlrt - og det er veldig viktig huske p!

Ikke lev livet ditt etter andres oppdateringer. Jeg oppdaterer ikke snapchat hver gang jeg putter noe i munnen, jeg spiser ikke alt jeg legger ut p instagram og jeg legger ikke ut p instagram alt jeg spiser. Jeg forhndspubliserer, legger ut gamle bilder og prve motivere, inspirere og engasjere daglig. Sosiale medier er ikke reelt, det er filter, fasade og perfeksjon. I 2017, med millioner av oppdateringer hver dag, er det lett bli lurt. S, for deg en vanlig dag. Du spiser frokosten Kylie Jenner la ut p instagram, drar rett p trening og gjennomfrer de samme velsene som Khlo, drar p jobb/skole, kommer hjem spiser middagen til Kourtney med litt erter og en liten kyllingbit. Shit, Khlo oppdaterer snap igjen med nye treningsvelser - du m p trening igjen. Kim har startet med juicing, s du lager deg en juice etter trening. Kendall reklamerer for en slake-te som forbrenner fett mens du sover. Ingen har oppdatert noen kveldsmat?? Du drikker slanke-te og legger deg til sove. N m da rumpa bli stor, midjen liten og magen stram, eller?

Skjnner? Alle mennesker er forskjellige og de tingene som funker for meg, kan vre helseskadelig og uten virkning for deg. Ikke se p enkeltpersoner som en fasit - les, lr og kjenn p hva som funker for deg og din kropp. Jeg kommer til fortsette oppdatere slik jeg pleier, med et ml om inspirere og motivere dere p veien. Men husk, dette er mine resultater, min erfaring og kunnskap jeg har samlet selv. Du m finne din vei, for f dine egne resultater.




Q:Blir du lett pvirket via sosiale medier?
 

Er ditt nyttrsforsett komme i form i 2017?

Nyttrsforsetter er noe jeg har laget meg hvert r, s lenge jeg kan huske. Det har liksom alltid vrt litt ekstra gy sette seg ml, starte p nytt og virkelig g inn for noe, nr et nytt r str for tur. Nytt r nye muligheter, ikke sant? Som de fleste andre, har alltid nyttrsforsettene mine omhandlet mer trening, bedre treningsrutiner, sunnere mat, godteristopp, bedre helse og synlige resultater. Jeg trodde virkelig at alt skulle skje p en gang - helst i lpet av januar! Det startet selvflgelig superbra med trening hver dag, sunn mat og gode rutiner. Jeg var flink pike og holdt meg unna godteri og sukker, og resultatene..? Jo, de kom de ogs.

Januar gikk, jeg trente, spiste bra og holdt meg aktiv. Februar kom, treningssentrene var fortsatt fulle av mennesker med nyttrforsetter. Jeg holdt meg til planen, men merket jeg begynte bli lei. Mars kom, jeg prvde presse meg, gav alt jeg hadde - og sprakk. Yess, da var det gjort - for nr man sprekker en gang og ting ikke blir som planlagt, kan man jo like gjerne drite i alt og bare g tilbake til slik det var fr - ikke sant? Det livet jeg hadde planer om skape i det nye ret, raste alts sammen i lpet av de 3 frste mndene. Jaja, tilbake til gamle rutiner - bedre lykke neste r si!

...Men i 2015 skjedde det noe nytt. Jeg hadde de samme nyttrsforsettene, men med et nytt ml. Stikkordet var tid. Denne gangen skulle jeg ikke bare se resultater fort, jeg skulle forelske meg i veien dit. Mlet var ikke bli tynnest mulig p kortest mulig tid - nei, mlet var danne meg en livsstil jeg kunne bli glad i, lre om og interessere meg for. Jeg trente ikke hver dag, men jeg trente nr jeg skulle. Jeg spiste sunt i hverdagen, men unnet meg ogs godteri i helgene. Jeg leste, lrte og prvde. Og nr Mars kom, og alle menneskene med nyttrsforsettene hadde gitt opp - var jeg fortsatt p treningssenteret, mer motivert enn noen gang. Hvorfor? Fordi jeg hadde brukt tid, jeg spilte p lag med kroppen og jeg forelsket meg i prosessen. Tid er nkkelen til mye godt - og for meg, var det nkkelen til en livsstilsendring jeg er utrolig stolt over ha gjennomfrt.



S, mitt tips til deg som sitter med de samme nyttrforsettene som jeg hadde; ikke stress, bruk tid og ta litt av gangen. Du vil merke resultatene etterhvert, og det beste av alt - de forsvinner ikke i lpet av de 3 neste mnd. Ikke start Januar med full diett, detox, 2 treningskter og ekstreme forventninger - for skal jeg vre helt rlig med deg? Det funker ikke i lengden. Start Januar med sm del-ml, og g heller inn for gjennomfre dem 100%. Fokuser p f opp hverdagsaktiviteten i Januar, kutt ned p godteri og sukker til en gang i uken, mt opp for en prvetime p treningssenteret, les, lr og sett deg gjennomfrbare ml for det kommende ret. Plutselig er treningen blitt en del av hverdagen, og du har glemt bort tanken du hadde om gi opp - og det m da i bunn og grunn vre hovedmlet, sant?

S, kjre deg;  2017 kan vre ditt r! Tenk, idag har du muligheten til starte p en reise som kan endre livet ditt. Du har 365 blanke ark forran deg, som du kan gjre hva du vil med. Du har muligheten til skrive en bok hvor du bestemmer handlingen, du bestemmer starten, slutten og vinklingen. 1 r frem i tid, er boken ferdig skrevet - srg for vre stolt av resultatet. Jeg vet, at om du starter din reise idag, er du nrmere mlet enn du noengang har vrt fr. Dropp unskyldningene - for det er faktisk det det er, dumme unskyldninger. Dette handler om deg, dine nsker og dine ml. Du kan vre din vrste fiende, eller du kan  vre ditt strste forbilde, alt avhengig av hva du velger. Det viktigste vil alltid vre ha det bra med seg selv - og det er igjen, ogs ditt valg. Ditt 2017 starter idag - hva skal din bok handle om?