Dette er altså hytta. Verdens fineste lille plass, midt i skogen. Helt stille. Ingen bekymringer, kun ro, tilstedeværelse, gamle kaffekopper, Donald pocket bøker, varme fra peisen og pumpevann. Primitivt, og en skikkelig kontrast til livet i Oslo. Det er nettopp det som er så fint. Som å koble av verden, sette livet på pause, senke skuldrene. Når var sist du kjente ro i hele kroppen..? Tenk før du leser videre.

Fjelluft gjør godt for søvnen. Jeg våkner helt uthvilt her. Det lukter traktekaffe. Jeg ligger i senga, sjekker telefonen, hører på samtalen fra frokostbordet utenfor. Det er lytt her, hytta er gammel. Hyttehytte som er pleier å si til dem som spør. Mamma og pappa er allerede oppe, har laget frokost, kokt egg, fyrt i peisen. Jeg trekker pusten, strekker meg. Puster ut. Dette er fint. På med ullsokkene, trekker i håndtaket, ut til frokost. Maia kommer løpende. Hun har ventet lenge på meg nå. “God morgen!”. En veldig god morgen. 

Har dere foresten smakt Skyr Limited Edition med “kirsebær og vanilje” smak? Jeg ELSKER nyheter og måtte selvfølgelig kjøpe denne på vei opp til hytta på lørdag. Og jeg likte den skikkelig godt!! For det første  elsker jeg jo alt som har vanilje å gjøre. Vanilje er en av mine topp tre favoritt smaker. For det andre, elsket jeg de små bitene av kirsebærskall (..?) de har puttet oppi yoghurten. Er det bare meg? Jeg føler folk rager heeelt mot biter i yoghurt! Why?? Selvom jeg kanskje ikke skal gå så langt som å kalle det biter. Det var ikke store greiene, så no worries. Og helt til slutt: komboen. Altså nam. Terningkast: 5.
Kanskje jeg skal starte en egen “Marie tester” spalte? Følte meg greit rutta på dette feltet, eller hva synes dere..?

 


Q: Hytteliv VS byliv? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.