Suppetirsdag?

Categories Mat


Heii og god morgen, fineste dere 🧡
 I går hadde jeg en skikkelig bra mandag. Det var to ting som gjorde den ekstra fin. Det første var en samtale som gav meg veldig mye motivasjon og gode følelser- og det andre var at jeg fikk bruke kvelden med bestevenninna mi. Vi hadde avtalt å lage middag sammen, noe som vanligvis resulterer i tacokveld. Men ikke denne gangen gitt! Adine foreslo kyllingsuppe alà Trines Matblogg, og det ble det. Vi brukte mandagskvelden kjøkkenet og mekket sammen, om jeg må få si det selv, en av de beste suppene jeg har smakt på lenge. Også så sjukt enkelt da! Jeg tror faktisk jeg kan gå så langt som å si at jeg herved har blitt et suppemenneske. Kan dere tenke dere noe bedre enn å lage seg en deilig, varm, næringsrik og god suppe med masse vitaminer og mineraler, på en ellers kald mandagskveld? Jeg tror faktisk ikke det. Gud som vi koste oss. En perfekt start på uka med verdens beste bestevenninne. Oppskriften ligger lengre nede i innlegget til de av dere som vil lage en ekstra god og varm tirsdagsmiddag i kveld 👩🏼‍🍳

Processed with VSCO with c8 preset

O P P S K R I F T :  2 P E R S 

2 KYLLINGFILETER I BITER
1/2 LØK, KUTTET I TYNNE BÅTER 
1 FEDD HVITLØK, FINHAKKET
1/2 RØD CHILLI, FINHAKKET
1 SS REVET INGEFÆRROT, 
2 GULRØTTER, KUTTET I TYNNE STAVER
1 LITE GRØNT EPLE, KUTTET I TYNNE STAVER 
1,5 TS KARRI
4 DL UTBLANDET KYLLINGFOND/ KRAFT  
1 DL KOKOSMELK
SMAK TIL MED PEPPER, SALT & GROV HAKKET KORRIANDER 
2 NANBRØD 

🥘 🥄

SLIK GJØR DU:
Skjær opp alle ingrediensene slik at du har alt klart før du begynner! 
 Fres løk i en gryte med litt olivenolje, før du tilsetter hvitløk, chilli og ingefær og lar det surre i noen minutter. Tilsett karri, gulrøtter, eple og la alt surret i 1-2 min før du tilsetter utvannet kraft. Kok opp og la koke i 10-15 min. I mellomtiden deler du opp kyllingen i biter og steker i pannen på til kyllingen har en fin stekeskorpe på alle sider. Krydre kyllingen underveis med litt salt og pepper. Tilsett kyllingbiter og kokosmelk og suppen. Gi et lite oppkok og smak til med salt, pepper, karri og chilli. Avslutt med å røre inn korriander og varme nan-brødet i ovnen.
Perfekt varm og deilig middag på en kald tirsdagskveld. Nyt!  


Oppskriften er hentet på Trines Matblogg

4 kommentarer

4 thoughts on “Suppetirsdag?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.