Rommet mitt, Youtube & Frykt

Categories Hverdagen

👏🏼  ROMMET MITT 
Denne helgen har jeg hatt besøk av foreldrene mine. De var så snille å kjøre inn litt ting hjemmefra, og hjelpe meg med å gjøre det nye rommet til et hjem. Som dere vet har jeg flyttet inn i nytt kollektiv, noe som absolutt ikke er bare bare. Jeg er en person som trenger å føle meg hjemme for å slappe ordentlig av. Jeg er ikke en person som slapper ordentlig av sammen med andre, hos andre, eller i midlertidige situasjoner. Egentlig slapper jeg kun 100% av hjemme på Vigebo og på hytta. To steder jeg elsker og føler jeg kan være meg selv fult og helt. Men der kan jeg dessverre ikke være hele tiden. I hvert fall ikke om man ønsker å studere! SÅ, da kreves det litt innsats for å lage seg et koselig(ere) rom hvor jeg kan sove godt, slappe av, studere og leve livet slik det er her og nå. And that`s what we did this weekend. Jeg har lagt ved et par bilder under her av hvordan rommet ble seendet ut med litt nytt interiør, ei god og varm vinterdyne, litt blomster og planter, lys og litt ting hjemmefra. Koselig eller hva? 

🍿 YOUTUBE 
Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men jeg har altså blitt en person som bruker søndagen på youtubevideoer. Youtube vokst så sjukt de siste årene, og har blitt SÅ mye mer enn rare kattevideoer og gøyale auditions, slik det var da jeg var ung. Før likte jeg ikke youtube i det hele tatt og synes det var drit kjedelig. Men nå, nå er det faktisk en av mine mest besøkte nettsider! Jeg har mine favorittkanaler jeg følger ekstra med på og tenkte å anbefale dere et par av dem nå. Disse menneskene inspirerer meg på ulike måter, og gjør at jeg sitter igjen med en god følelse i etterkant av videoen. Det kan være på grunn av personligheten deres og måten de fremstår på, hvor mye arbeid de legger i kanalen sin, temaene de snakker om, at de får meg til å le, eller at de bare er helt sjukt flinke på det de driver med. Jeg blir fortsatt imponert over redigeringsskillza til folk as. Hvordan får de det til?? Her har dere noen av mine favoritt-youtubere dere kan kose dere med i løpet av søndagen: Celina Karine, Morten & SofieSandrathBeautyAndrea HegnaCornelia Grimsmo, Pia SeebergChris & CornKaroline Aadne Hanna ÖbergFunkygineKristine Aure, Anniken Jørgensen, Matilda Djerf, Janni Olsson Deler, Jon Olsson, TVNorge. Abonnerer du på noen av disse kanalene, eller har du tips til kanaler jeg burde sjekke ut? Legg igjen en kommentar under. 



💭 HVA VILLE DU GJORT HVIS DU IKKE VAR REDD? 
Okei over til dagens lille søndagstanke. What would you do if you weren`t afraid? Jeg har lest dette spørsmålet over alt de siste dagene (it`s a sign right?) og har begynt å tenke over hva jeg egentlig ville svart om noen faktisk spurte. Hva ville du gjort hvis frykt ikke var en følelse? Hvis du ikke vare redd for å feile, ikke var redd for alle andres meninger og tanker om deg? Hvis du kunne gjøre hva du ville med livet ditt, uten å være redd for hva som kunne skje hvis..? Hvor ville du bodd? Hva ville du jobbet med? Hvem ville du brukt tiden din sammen med? Hvordan ville du vært som person? Hva ville du brukt pengene dine på? Hvilke verdier ville stått øverst?
Hvilke drømmer hadde du satset alt på- hvis du ikke var redd for noe som helst? 

Jeg tror vi mennesker fokuserer for mye på følelsen av frykt. Eller, jeg vet vi gjør det. Hva er det ikke vi er redde for liksom? Vi lever i konstant frykt for ikke å bli likt, ikke være bra nok, ikke leve opp til forventningene vi setter for oss selv, forventningene samfunnet setter til oss, hva som er riktig og hva som er galt. Når ble det så skummelt å drømme? Jeg drømmer. Jeg drømmer hver eneste dag! Men gjør jeg nok for å oppnå de drømmene? Nei. Fordi jeg er redd for hva som kan skje hvis det ikke går som jeg drømmer om. Hvor trist er ikke egentlig det? 

Jeg heier på alle som drømmer. Små drømmer og store drømmer. Jeg heier på dem som tørr å satse, gå sin egen vei og jobbe for å oppnå det livet de ønsker seg aller mest. De menneskene som velger å være ærlige med seg selv, og som står støtt i frykten. Hvorfor? Fordi det er beintøft, vanskelig, skummelt og krever en enorm viljestyrke. Frykt er som regel det- beintøft, vanskelig og skummelt. Livet er beintøft, vanskelig og skummelt! Men hva gjør vell det? Vi har ett liv. Ett liv til rådighet. 
Så la oss se bort fra frykten et sekund og kun tenke på drømmen. Jeg spør deg igjen; hva ville du gjort hvis du ikke var redd? 

1 kommentar

1 thought on “Rommet mitt, Youtube & Frykt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.