Sånn er jeg

Categories Mote

– Jeg hater konflikt og går konstant rundt å er redd for at noen er sint på meg, lei seg, at jeg har skuffet noen, eller at noen tenker noe negativt om meg. Det gjør også at jeg sier ja til ting jeg egentlig ikke orker/vil, fordi jeg er livredd for å skuffe. Utrolig slitsomt, og definitivt noe jeg jobber med. 

– Det beste jeg vet er å bruke tid med familien min hjemme på Vigebo, og koble av verden rundt. Jeg skrur ofte mobilen på nattmodus og legger den på rommet, for å slippe å ta stilling til alt som kan forstyrre. Stunder som dette gjør at stresset slipper brystet og jeg kan puste normalt. Så nødvendig. Så fint. 

– For meg er det viktigere å ha det fint enn å skulle jobbe et sted jeg ikke trives, grue meg til å dra på jobb, ha en hverdag på autopilot, eller å skulle tjene mest mulig penger. Jeg kommer aldri til å la meg selv være et sted jeg ikke trives. Jeg kommer aldri til å sette penger over lykke. Jeg kommer aldri til og la livet fly forbi uten å føle jeg tar tak, jobber med meg selv, jobber for meg selv, og gjør en endring om ting er kjipt. Jeg skal ha det bra- og har jeg ikke det slik som ting er nå, ja da må jeg gjøre en endring! Ta tak i ditt eget liv. Det er mitt beste tips. 

– Jeg liker ikke folk som drar andre ned. Er det en ting jeg liker med meg selv, er det gleden jeg har for mennesker som lykkes. Jeg blir virkelig  stolt og gira av folk som tar tak, jobber hard, når et mål, eller generelt bare er hyggelige og gode mot alle rundt seg. Venninner eller ukjente. Jeg har aldri forstått dem som absolutt skal dra folk ned, komme med negative kommentarer, snakke dritt, eller generelt bare ha en negativ innstilling til alle som drømmer. Etter min mening sier dette mer om dem enn om noen andre. Når skal vi begynne å heie hverandre opp og frem? Det finnes så utrolig mange flinke og inspirerende mennesker der ute som garantert har noe å lære nettopp deg. La dem!  

– Jeg bruker materlisme som medisin. De periodene jeg sliter mye innvendig, har jeg en tendens til og prøve å “fikse” det utenpå. En veldig dårlig uvane vanskelig å avvenne. Heldigvis har jeg innsett at følelser og utseendet ikke henger sammen, og at jeg må jobbe med meg selv innenfra for å stråle utenpå. Hadde vippeextentions, operasjoner og fine klær vært løsningen på depresjon og angst, hadde ikke tallene fortsatt å øke. Vi må jobbe med oss selv. 

– Jeg elsker å være alene. For noen høres nok dette veldig trist ut, men jeg trives ekstremt godt i eget selskap- nesten bedre enn i selskap med andre. Misforstå meg rett, jeg elsker selvfølgelig vennene mine, familien min og å bli kjent med nye mennesker. Men for at jeg skal klare det, trenger jeg alenetid. Jeg trenger ro, stillhet, å bare kunne være meg. Jeg krever ikke stort mye for å ha det fint. Å kunne krype ned i sofaen en lørdag kveld, med teppet, et tent lys, en kopp te, litt godteri og noe gøy på tv. Amen! Hvorfor folk velger å stå i kø på et utested, fryse, drikke seg drita, spy, sjangle hjem, for så å våkne opp dagen etter helt ubrukelig, helg etter helg etter helg- forstår jeg virkelig ikke. En gang i blant ja, men for meg frister roen hjemme mer. 

– Jeg har vært igjennom mye vanskelig og vondt de siste årene, og jobber fortsatt hardt for å stå oppreist, hver eneste dag. Midt i alt det vonde, har jeg en tanke om at dette skjer for en grunn. Alt jeg jobber meg igjennom nå skal brukes til noe. Til å hjelpe andre i samme situasjon. Det er motivasjonen. Hver eneste dag. Bloggen er en hjelpende hånd, hvor jeg ønsker og inspirere til å ta tak i seg selv. Jeg ønsker at dere som leser bloggen min skal sitte igjen med en god følelse. Om de gode følelsene er vanskelige å finne, ønsker jeg at dere skal jobbe for å finne dem. Det er målet med hvert innlegg. Jeg vet hvordan det er, jeg vet hvor vanskelig det føles, men jeg vet også at du kan. Jeg heier så sjukt på hver og en av dere- og er det èn følelse jeg vil dere skal sitte igjen med etter å ha lest bloggen min, er det den. 


Topp tre ting som gjør meg skikkelig gira og glad: følelsen etter ei skikkelig rå treningsøkt, å ta bilder i fint lys som jeg kan redigere på i timevis, en lang gåtur i naturen etterfulgt av tacokveld med noen av mine nærmeste. Kjenner gode følelser bare av å snakke om det. Sistnevnte skal jeg faktisk gjøre i dag, noe som også gjør meg veldig veldig glad. Happy sunday! 

– Jeg elsker jul. Kan Desember starte nå liksom? Du finner ikke en mer juleglad person enn meg. Fra og med 1.desember er jeg i gang. Jeg ser hver eneste julekalender som er å finne på tv, planlegger gaver, drar på julemarked, hører på julemusikk, drikker julebrus, baker pepperkakehus, spiser mandariner og lager julekaker. Heldigvis har jeg min beste desember-partner-in-crime Adine, i Oslo sammen med meg- og vi har jo planlagt årets forberedelser til punkt og prikke allerede. Haha gud.. I år skal jeg også reise hjem til familien etter jeg er ferdig med alle eksamnene, noe jeg får kribling i magen bare av å tenke på. Tenk når jeg setter meg på toget hjem til tradisjoner, mammas julekaker, julemiddag, familietid, julefilmer, julelys, juletre, fyr i peisen, og rolig julemusikk i hele huset. Jul er det beste som finnes i hele verden, i hvert fall for et tradisjonsmenneske som meg. Plis la desember komme fort som fy. 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Sånn er jeg

  1. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det første du skrev! Jeg sier også ofte ja for å ikke skuffe andre, og er sinnsykt redd for å komme i konflikt med noen. Er veldig konfliktsky og takler ikke situasjoner som følger av det! Kjenner meg også veldig godt igjen i det med alenetid. Jeg elsker å være med folk som får meg til å le, og ikke minst som jeg kan snakke med om ting når jeg trenger det. Men noen ganger så er det godt å bare være alene og slappe helt av! Det trengs i blant 🙂
    Ha en kjempefin søndag!

  2. Madelenfj: Tusen takk for kommentar Madelen, og litt godt å høre at vi er flere <3 Tusen takk for at du leser bloggen min og tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Det setter jeg stoor pris på. Ha en nydelig søndag videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.