Oppdatering på livet!

Categories Hverdagen

God morgen dere, og god tirsdag! Hvor sjukt for gikk ikke september? Er det bare meg som føler vi har gått fra 40 grader og bikinivær, til minusgrader og storm..? Jeg er glad i vinter, men kjenner meg fortsatt ikke klar for å gi slipp på høsten. Mellomårstiden. Ikke for kaldt og ikke for varmt. Sollys, vakre farger, varm drikke, frisk luft, blader som faller, solbrillevær, varme skjerf, varme klemmer, strikkegenser, kafè, gode samtaler. Alt det spesielle med høsten. Vi klamrer oss fast. Bare litt til. 

Dagene flyr og bloggen har måttet vike. Jeg har brukt masse tid på skole, oppgaveskriving, prøvd å fått inn et par treningsøkter, og brukt masse tid med venninner. Jeg innser hvor takknemlig jeg er for å ha noen av mine nærmeste venninner her sammen med meg. Det hadde jeg ikke forrige gang, og det er nok derfor jeg setter stor pris på det nå. Jeg har ikke følt meg ensom siden jeg flyttet hit, noe jeg husker jeg var livredd for. Det er en god følelse. Jeg savner selvfølgelig familien og venninnene mine hjemme, samtidig som jeg prøver å tenke at det er en fin ting. Å ha noen å savne liksom. Det er det faktisk ikke alle som har. Jeg er bare veldig heldig som har så mange som bryr seg om meg, som jeg kan prate med, ringe, møte, og dele med. Hver og en av dem betyr noe spesielt for meg, og jeg føler virkelig jeg har funnet mine mennesker i livet. Har dere tenkt på det? Hvor viktig det er å bruke tiden sin med mennesker du liker å være med? Mennesker som gir deg noe, drar deg opp, vil ditt beste, forstår deg, lytter til deg, og ikke stikker av når ting blir ubehagelig, annerledes eller vondt? Man skal vite sin egen verdi. Ikke bare når det kommer til venninner, men generelt. Vit hva du er verdt, hva du krever, hvilke verdier du søker i venner, gutter, familie, bekjente. Vær ærlig med deg selv. Rydd opp! Hvem trekker deg opp, og hvem drar deg ned. Luk ut. Vit din verdi. Livet er for kort.  
 
En annen ting jeg kommer til å dele med dere etter hvert, er et lite prosjekt jeg har med Tiffany. Til dere som ikke har fulgt meg så lenge, er Tiff en av mine nærmeste venninner som jeg ble kjent med da jeg flyttet til Oslo for typ 3-4 år siden. Vi møttes via Instagram, og klikket right away. Siden den gang har vi gjort mye rart sammen- men viktigst av alt; vokst. Tiff har startet egen business, og bruker tid på å få jenter til å elske seg selv, føle seg bra, og følge drømmene sine. Hvor kult er ikke det? Jeg er så stolt. Hun er et av de menneskene jeg snakket om over, som bare får deg til å føle deg amazing. En kvalitet jeg setter veldig høyt. Anyway, over til prosjektet. Jeg kan ikke fortelle alt helt ennå, men det jeg kan si er at vi skal jobbe litt sammen fremover- og at det kommer en video hvor vi forteller mer om oss selv og prosjektet. Jeg gleder meg og håper dere gjør det samme. Hvis dere vil, kan dere sjekke ut Tiffany på Instagram HER

I går var det mandag, ny uke, ny månde, og tid for nye mål. Jeg startet uka med ei god styrkeøkt på rygg og skuldre. Det var digg! Jeg har jo snakket en del om å tilpasse treningen til hverdagssituasjonen den siste tiden, og det er vell egentlig noe jeg fortsatt jobber med. Jeg hadde 3 gode styrkeøkter forrige uke, pluss ett par turer ute og høy hverdagsaktivitet. Det var mer enn nok, men samtidig ikke noe jeg føler meg superfornøyd med. Ikke fordi det ikke er bra nok, for det er det så absolutt- men mer fordi kravene jeg setter til meg selv er høyere. Og det er noe jeg jobber med. For hvorfor i alle dager skal jeg ikke være fornøyd med det? Jeg hadde skrytt venninna mi opp i skyene om det var hennes treningsuke vi snakket om. Så hvorfor klarer jeg da ikke å være fornøyd med de øktene jeg hadde selv? Jo, det er fordi jeg fokuserer altfor mye på de jeg ikke hadde. Og hvordan jobber jeg med den tankegangen? Jo, jeg skriver opp alt jeg har fått til i løpet av uka som har gått. Alt jeg er fornøyd med, alt jeg gjennomførte, små ting, store ting, personlige ting, sosiale ting, vanskelige ting, enklere ting. Alt. Når jeg leser i gjennom denne lista, ender jeg faktisk opp med en mestringsfølelse ut av en annen verden- uten å i det hele tatt ha satt foten inn på treningssenteret. Jeg tok meg faktisk ei skikkelig kosehelg, uten så mye som å føle på dårlig samvittighet. 

En slik liste gjør at jeg innser hvor mye jeg faktisk får til. Dette gjør at jeg klarer og fokuserer på å være fornøyd med summen av alt, i stedet for å bruke tid og energi på å føle meg dårlig for de 1-2 øktene jeg ikke kom meg på. Tankenes kraft dere, den er sterkere enn vi tror. I tillegg minner jeg meg selv på at trening skal være et pluss, og noe som gir meg energi og glede i hverdagen. De dagene jeg ikke vil, føler for, eller av en eller annen grunn ikke orker å dra på trening- kan det faktisk være kropp og sinn som ber meg slappe av. Ikke fordi du har trent for mye, men rett og slett bare fordi du har mye annet å tenke på, fokusere på, eller som krever energi og motivasjon. Dette er selvfølgelig ikke alltid tilfellet, så her er nøkkelen å bli kjent med seg selv, sin egen kropp og sitt eget hodet. Tiden du bruker på å bli kjent med deg selv, er aldri dårlig bruk av tid. Bare en liten anbefaling på en ellers regnfull tirsdag formiddag. 

Håper dere har en superfin tirsdag, og bruker dagen på å gjøre noe fint for dere selv. Jeg er veldig glad i dere! 
– vi blogges 

 

1 kommentar

1 thought on “Oppdatering på livet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.