Min hudpleierutine

Categories Skjønnhet

Søndagsmodus. Flere enn meg? Jeg har vært hjemme hos familien i helga, og har virkelig fått slappet av, pustet og bare vært meg. Det er noe helt spesielt ved å være hjemme. Alle de gode følelsene jeg har kjent på de siste to dagene, skal skrives ned og huskes på. Jeg slapper av på en helt annen måte. Forteller mer om helga og alt dette senere. I dag blir en fin og lang dag. Jeg skal reise tilbake til Oslo i kveld, og har egentlig full plan hele dagen frem til jeg setter meg på bussen. Da skal jeg oppdatere dere.  Hvis noen er interessert i å følge dagen min, snapper jeg for @inspojentene også, så følger du oss på snapchat, kan du henge med der om du vil. Okei over til poenget: 
. . . . 
I innlegget jeg skrev om “dette skal jeg gjøre i høst”, var et av punktene jeg lovet meg selv, og begynne å ta bedre vare på huden min. Det har jeg altså gjort. Jeg gikk til innkjøp av tre produkter som altså skulle endre hele huden min, synet på sminke, og ja- det hele har egentlig vært ganske revolusjonerende for å være ærlig. Jeg har alltid hørt at “hudpleien er det viktigste, det er det indre som utgjør hvordan huden er på utsiden..” osv osv. Jeg har helt ærlig ikke tatt det så veldig seriøst, og har kjørt på med min greie. Sminkeservietter fra coop. Og jeg sier det bare; aldri igjen. Etter jeg startet å rense huden morgen og kveld og i tillegg ta ansiktsmaske 1-2 ganger i uka, har huden min blitt som ny. Jeg kan ramse opp en haug av fordeler jeg har kjent på, men den største er kanskje hvordan sminken sitter på huden nå i forhold til før. Altså produktmerke har jo såvidt noe å si lengre?! Huden min er jevnere, den gløder mer, jeg har ikke en eneste kvise, arrene i ansiktet mitt begynner å minske, huden er fuktig og fin, sminken sitter hele dagen uten å bli oljete, huden er ikke like rødlig lengre.. Altså you name it!  Hva man gjør med seg selv på innsiden, stråles altså ut. Ikke bare når det gjelder trening, næringsrik mat, godt med vann, ord og tanker – men også når det kommer til hudpleie. Dette er altså min nye hudpleierutine, og jeg elsker hvordan den får meg til å føle meg. 

Produktene ligger med forklaring og link, lengre nede i innlegget. 

Processed with VSCO with dog1 preset

V I C H Y  R E N S E N D E  L E I R E M A S K E : 
Denne masken er ment for normal til fet hud, med tilstoppede porer. Den trekker ut talg og urenheter, samtidig som den jevner ut porer og etterlater huden myk, jevn og fuktig. Masken bruker jeg 1-2 ganger i uken, og skal sitte på i 3–5 min før den masseres forsiktig inn i huden med lunkent vann, og til slutt skylles av. Jeg elsker hvordan huden min føles myk og frisk etter bruk. Anbefales. 
. . . . 
VICHY RENSENDE LEIREMASKE 
HER


Processed with VSCO with a5 preset

– Morgen & Kveld
1.  A C O  S P O T L E S S  D A I L Y  F A C E  W A S H : 
Dette er en dyptrengjørende ansiktsvask som renser huden effektivt og skånsomt. Den er ment for fet og uren hud og skal forebygge mot kviser, hudormer og rengjør porer- samtidig som den etterlater huden myk, ren og fresh. Jeg bruker denne både på kvelden for å fjerne sminken, og på morgenen for å rense huden ordentlig før jeg starter dagen. Jeg elsker den. Sminken sitter utrolig mye finere på huden etter jeg startet å rense ordentlig, og holder i tillegg mye lengre uten å falle av eller bli oljete. Ennå en anbefaling. Du finner den HER

–  Kun kveld
2.  L A  R O C H E – P O S A Y  E F F A K L A R  H : 
Etter jeg har renset huden (på kvelden) med annsiktsrensen over, kan huden ofte føles litt tørr. Denne fuktighetskremen er ment for oss som bruker litt sterkere produkter mot kviser og uren hud, og dermed opplever at huden trenger litt ekstra fukt. Dette er det siste jeg gjør om kvelden før jeg legger meg til å sove. Når jeg våkner dagen etter, føles huden myk, ren, fresh, og klar for en ny dag. Deilig. Fuktighetskremen kan du finne HER.


Processed with VSCO with dog1 preset


Q: Er du flink på hudpleie? Har du noen anbefalinger? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.