Kafè, fin uke & gode følelser.

Categories Hverdagen

Endelig er den her. Helga. Et positivt ladd ord, fullt av gode følelser, glede, tid og ro. Hei forresten! Jeg kjenner det lenge siden nå. Bloggen har grodd fast bak i hodet. Jeg vet ikke om det er fordi jeg setter for høye krav til meg selv, eller om jeg bare ikke tenker og føler nok(?) om dagen til å måtte dele. Okei det er definitivt ikke det siste! Tenke gjør jeg mer en nok av for å si det sånn. Jeg er selvkritisk. Det er problemet. For selvom jeg konstant tenker tekster og lager idèer i mitt eget stappfulle hode, har jeg ikke følt det betyr nok. Er det rart? Betyr det noe som helst for noen, sånn egentlig? Svaret er ja. Meg. Det er løsningen hver gang, jeg bare glemmer å minne meg selv på det i blant. Jeg glemmer at hele grunnen til at jeg har holdt på med dette i så mange år, er fordi jeg elsker det. Jeg elsker å uttrykke meg, leke med ord, ta bilder, redigere, designe, skape og forme. Jeg gjør dette for meg selv. Og om noen har lyst til å lese, er jo det virkelig bare et pluss! Jeg har ingen mål om å bli Norges største toppblogger. Jeg vil bare skrive. Sette høstlista på play og la fingrene flyte. Jeg lengter etter følelsen av å være fornøyd med noe jeg har jobbet for. For ja, jeg kan sitte med bloggen i timevis. Det gir meg så sinnsykt mye glede. Og glede skal man ikke ta forgitt! Jeg sløser ikke med gode følelser. Såpass har jeg lært meg. De er verdifulle og unike, og hver og en av dem skal behandles med stor respekt og taes vare på. Når de gode følelsene ikke lengre er en selvfølge, forstår du. Jeg beklager til alle dere som har vært innom bloggen de siste dagene. Jeg ser dere. Og jeg setter så enormt stor pris på dere. Faktisk, er det på grunn av dere at jeg skriver nå. Det er fredag, fredag er hellig. Jeg har hatt tidenes travleste uke med lange fulle  dager, mye skole, oppgaveskriving, forelesninger, lesing, litt trening, litt sosialt- og selvom uka har vært veldig fin, er jeg litt sliten nå. Det er lov å si eller? Jeg føler jeg har gjort mitt beste på mange ulike områder, sier meg fornøyd med egen innsats, og tar litt fri med god samvittighet. I kveld skal jeg bare være meg, høstlista, et tent lys, tastaturet, noe digg å spise, og gullrekka. Det er en prioritering jeg har. En nødvendighet faktisk. Resten av helgen skal brukes på litt skole, en treningsøkt og litt etterlengtet venninnetid. Jeg tar det litt som det kommer, bruker tiden på det jeg kjenner behov for. Det er det helgen er til for er det ikke? Tiden du har med deg selv er verdifull, ikke vær redd for å være alene. Det er når du er alene, du lærer mest om deg selv. Bruk den tiden på å bygge deg selv opp, ikke grave ned. Okei? Fint. God helg<3 

– Å bruke tid med mennesker som betyr hele verden for deg. Drikke havrelatte, dele tanker, dra hverandre opp, lytte på ekte, gi hverandre råd, løse problemer, planlegge fremtiden, ønske å bidra, og spise cookie. Små øyeblikk, gleder, lykke og gode følelser. Dager som blir til minner er det fineste jeg vet om. 

Q: Hva skal du i helgen? 

3 kommentarer

3 thoughts on “Kafè, fin uke & gode følelser.

  1. Marie, du skriver så fint og ekte. Bloggen din har for meg blitt et sted jeg titter innom støtt og stadig for å hente inspirasjon, men også et sted hvor jeg finner ro. Du minner stadig på at man må sette pris på de små tingene, takk for det <3
    Dersom du har noen gode studieteknikker og tips, hadde det vært stor stas om du skrev et innlegg om det på bloggen 🙂
    Klem

  2. skal være alene i kveld, og det er vanligvis noe jeg ikke liker, så det var godt å lese det du skrev om egentid! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.