Okei så dette har skjedd:

Categories Hverdagen

 

Torsdag: 
Torsdag var en skikkelig skikkelig fin dag. Jeg møtte ei venninne for en tur, og vi endte opp med å gå til Ullevålseter. Har dere vært der? Hvis ikke må dere. Etter denne turen fikk jeg virkelig oppleve hvor mye vakkert Oslo har å tilby, om man bare tørr bevege seg litt ut av Løkkalivet. Bymarka var jo et av de områdene jeg bestemte meg for å utforske når jeg flyttet tilbake til denne byen, noe jeg føler jeg er på god vei til allerede. Jeg har gått et par turer rundt omring ved Sognsvann, og bare det får meg til å slappe av på en helt unik og god måte. Det er jo et hav av mange muligheter her, og veldig mange turer jeg har planlagt og gleder meg til å ta fatt på. Jeg følte meg faktisk litt hjemme her. Sykt å si. Naturen var bare så utrolig fin! Vi gikk igjennom skog, forbi vann, over myr, og kom frem til Ullevålseter sportsstue. Her var det åpen kafè, og vi satte oss ned for å spiste litt niste- før vi startet på veien hjemover igjen. Første ordentlige tur gjennomført. Det føltes godt. En perfekt torsdag. 
 

Fredag: 
Fredagen startet med med forelesning på skolen. Jeg trives så utrolig godt med fagene vi har, og kjenner bare mer og mer hvor riktig det føles at jeg sitter der. Jeg føler meg veldig heldig som endelig har funnet min retning, og endelig har muligheten til å lære om ting jeg faktisk interesserer meg for. Jeg har brukt en del år på å finne ut hva jeg vil gjøre, og har som dere vet, vært innom mye forskjellig. Det er virkelig ikke lett, og det eneste jeg kan si til alle dere som sliter med å finne en jobb dere trives med, studieretning dere vil gå, eller generelt ikke vet helt hva dere vil gjøre i livet- ikke stress. Vær så snill. Dere finner ut av det til slutt, og veien dit er minst like viktig, om ikke viktigere. Så lenge dere gjør noe, er åpen for teste ut ulike ting, er på saken og jobber med dere selv- er ingenting forgjeves. Alt er lærdom, og alt kan brukes til noe. Anyway! Nå snakker jeg meg bort her. Over til fredagen igjen! Etter skolen dro jeg for å møte ei venninne, ta en kaffe og titte litt i byen. Vi gikk en lang tur, dro for å hente ei venninne til, handlet inn til taco, og dro hjem til meg for å se gullrekka, spise og kose oss. Har foresten noen av dere smakt eple og mango i taco? Hvis ikke må dere prøve det neste gang. Fyttigrisen så digg! Det gjorde virkelig det lille ekstra altså! Jeg er forresten så uendelig glad for at jeg har to av mine beste venninner i Oslo sammen med meg. De er virkelig min redning og trygghet i denne store byen. Hvis dere leser dette- takk for at dere alltid stiller opp. Veldig takknemlig for både dem, og kvelden vi hadde sammen. Hverdagslykke. 

Lørdag: 
…Her kommer den ene fine dagen etter den andre. Det er lenge siden jeg har hatt en fin helg som dette altså, virkelig. Uansett! Gårsdagen ble brukt sammen med sørlandsbaben under her. En av mine beste venninner hjemmefra har vært på weekendtur til hovedstaden i helga, og ville bruke lørdagen sin sammen med meg. Åhh jeg blir så glad!! Vi hadde en SÅ fin lørdag sammen, hvor alt og ingenting stod på planen. Plutselig ble det litt sommer igjen også, og Oslo viste seg fra sin beste side hele dagen. Vi tuslet rundt i butikker, tok litt bilder, spiste sushi, var en tur i slottsparken, dro innom Bogstadveien, og egentlig bare nøyt sola, det fine været, og hverandre. Jeg gikk i T-skjorte hele dagen og frøys ikke et sekund. De siste sommerdagene nå er lett å sette pris på syntes jeg. Når sjansen for at årets siste varme snart er forbi, kan man ikke annet enn å nyte. Etter mange fine timer i sola med bestevenninna, dro jeg hjemover for å slappe av og nyte kvelden i kollektivet. Skal Vi Danse-premiere, snacks og chill beskriver kvelden ganske greit. Flere som fikk med seg Skal Vi Danse i går? Hvem heier dere på?? Jeg må si jeg krysser fingrene for Morten Hegset, Sophie Elise og Martine Lunde. Så likte jeg han “oppussingsmannen”. Han var så skjønn og glad, så heier litt på han også. Selvom jeg har en følelse av at ho kickboksing-dama blir den nye Helene Olafsen. Men vi får se. Spennende er det i hvert fall! 

 


Q: Hva har du gjort i helgen? 

1 kommentar

1 thought on “Okei så dette har skjedd:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.