Favorittskål, Matvaner & Mine 3 beste tips.

Categories Mat

Klokka er 10:06 og jeg har vært våken ganske lenge allerede. Jeg har brukt morgenkvisten på å se på God Morgen Norge, drukket kaffe, spist frokost, jobbet litt, og ja.. de vanlige tingene. Idag er det tirsdag, og skole igjen. Jeg må egentlig straks gjøre meg klar, men følte bare for å innom dere en liten tur først. Som de fleste sikkert har fått med seg på Instagram, har denne skåla blitt en favoritt hos meg den siste tiden. Jeg har delt lignende skåler før, men denne kombinasjonen er virkelig helt sjuk!! Hvis ikke dere har testet skålene mine før, anbefaler jeg dere å gjøre det så fort som overhodet mulig (shoutout to myself) hehe. Jeg pleier også å kutte opp litt banan, og drysse over litt mandler, chiafrø, havregryn og/eller gresskarkjerner- for et mer fullverdig måltid. Jo mer jo ber (ber, bedre..?) ja dere skjønner tegninga.. 

Skåla under kan spises både til frokost, etter trening, til kveldsmat eller når enn på døgnet dere har lyst på noe digg. Som jeg har snakket om før, er det ikke avgjørende for optimale resultater når på døgnet du spiser maten din- så lenge du får i deg all maten du skal ha i løpet av en dag. Dette med å spise 3 timer før, innen 1 time etter, antall måltider i løpet av en dag osv – gjelder i all hovedsak ikke oss “vanlige” mennesker med en aktiv livsstil.

Det eneste vi bør tenke litt over er; 
1. At vi får i oss nok mat i løpet av hele dagen, og fordeler måltidene på en måte som funker for oss selv!
2. At vi klarer å holde et stabilt blodsukker hele dagen igjennom, som hverken gjør oss akutt sultne eller gir oss lav energi. 
3. At vi spiser sunn og næringsrik mat, som gir oss den energien vi trenger til å gjennomføre den type trening vi ønsker. 

Når på døgnet du velger å gi kroppen din energi er altså opp til deg. Spis sunt, spis når du føler deg sulten eller mangler energi, og spis deg god og mett så du slipper å gå rundt med lavt blodsukker, føle deg sliten, trøtt og dårlig. Det er mine beste tips! 

      Proteinrik frokost skål  :    

1 YT Protein, sjokolade 
3 ss Cottage Cheese 
1 beger Yoplait Double 0% med vaniljesmak
Bringebær

. . . 

B l a n d   s a m m e n ! 

                 . . .                

 Q: Har du smakt en lignende kombo? Let me know down below!

2 kommentarer

2 thoughts on “Favorittskål, Matvaner & Mine 3 beste tips.

  1. Hei fineste Marie!
    Jeg ville bare legge igjen en kommentar og si at jeg kom over bloggen din ved en tilfeldighet forrige uke. På fire dager har jeg scrollet meg gjennom hele arkivet ditt, og jeg må bare få si at du har blitt en ren inspirasjonskilde for meg. Du har virkelig fått meg til å endre tankene mine om meg selv når det gjelder forventingspresset fra alle kanter. Jeg har også fått så mye inspirasjon til mat og trening, at jeg gleder meg til å komme meg tilbake i gode rutiner. Så jeg vil bare si tusen hjertelig takk for alle gode tips du har kommet med, og for at vi får lov til å følge deg. Du har fått deg en ny fast leser, og jeg gleeeder meg til å følge deg de neste årene gjennom studietiden din. Ønsker deg bare det beste, og masse lykke til med studier <3
    Stor klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.