Mandag, personlige tanker & sjokoladefrokost

Categories Mat

Mandag. Litt hard start på uka..? Tro meg, i feel you.
Akkurat nå sitter jeg inne mens regnet (whaaaat) faller utenfor. Snakk om brå forandring da! Jeg hører på litt deilig musikk, James Bay faktisk, mens jeg prøver å formulere dagens blogginnlegg. Det er ikke alltid like enkelt skjønner dere. Spesielt ikke når hodet er alle andre steder enn det skal være.

Jeg spurte om jeg skulle være mer personlig, eller holde meg til helse og trenings biten- og fikk til svar at dere ønsket litt av hvert. Så da kjører jeg på med litt av hvert. , dagen idag startet veldig veldig fint! Jeg sov litt ekstra ut, stod opp, drakk kaffe og spiste favorittfrokosten min sammen med familien. Jeg dro på trening, kjente energien ikke var på topp, men gjennomførte ei ganske grei overkroppsøkt likevel. Dro innom byen for å kjøpe ei bok jeg har hatt lyst til å lese, og satte meg på bussen hjem. Nå har jeg nettopp spist middag, og sitter egentlig bare her og prøver å finne på noe inspirerende å skrive til disse bildene jeg tok av frokosten min idag. Så ser jeg litt på Kardashians. Jeg gjør ofte det når hodet forsøker å dra meg i feil retning. De surrer å går i bakgrunnen, og får meg faktisk til å slappe av. Haha hvem skulle trodd..? Ikke at jeg får med meg så mye av hva de gjør eller snakker om- men det er kanskje nettopp det som er så godt. Å fokusere på noe annet enn mitt eget hodet, men samtidig ikke føle jeg går glipp av noe om (når) jeg falle ut (eller inn i hodet igjen). Gav det mening..? Poenget er at dagen har vært veldig fin utad. Innad? Ikke så veldig. Men sånn er bare noen dager, er de ikke? (U)heldigvis for meg, defineres vi mennesker utad. Litt trist. Men litt godt også egentlig. I morgen kommer det ennå en ny dag, og den har jeg planer om at skal bli minst like bra innad som utad. Noen som er med på den? Men før det, skal jeg gjøre det beste ut av denne kvelden, se litt mer på Kardashians, publisere dette innlegget, og satse på at noen kjenner seg litt igjen i det jeg skriver. Eller, skriver og skriver. Nå babler jeg vell egentlig bare. Akkurat som inni hodet. Bare masse mas og babling. 

Moralen? Jeg tror moralen med alt dette kan oppsummeres i ordtaket: “ikke døm en bok etter omslaget”.
Vi mennesker skjuler mye innad som ikke nødvendigvis lyser gjennom, både positivt og negativt. En bra dag utad, trenger ikke nødvendigvis føles like bra. En fin kropp på utsiden trenger ikke nødvendigvis føles fin på innsiden. Et pent ansikt og en sprudlende personlighet, trenger ikke nødvendigvis å definere “det perfekt liv”. Alle har noe. Ja, du skulle kanskje ønske du hadde noe annet, så annerledes ut, var en annen, var bedre, sterkere, finere, tynnere, smartere- men alle har noe. Og hadde du vært det du ønsker deg nå, hadde du fortsatt ikke vært fornøyd- for du vil fortsatt være deg innad. Husk det.

Du vil aldri kjenne et menneske godt nok til å kunne dømme – det er i hvert fall min mening. 

. . . . . 
Så, over til det beste med hele denne dagen. Frokosten min. Sjokolade til frokost? På en mandag? Ved frokostbordet var jeg lykkelig, det kan jeg love dere! Oppskriften ligger lengre nede i innlegget, til de av dere som vil teste den ut. Legg gjerne igjen en kommentar om dere gjør det, alltid gøy å høre hva dere syntes!

Processed with VSCO with 4 preset

 S J O K K O G R Ø T  : 
Kok opp havregryn på vann/melk, og tilsett proteinpulver med sjokoladesmak.
Topp med frosne bær og chocolate syrup fra Walden Farms. 

Nam! 

Processed with VSCO with 4 preset

Processed with VSCO with 4 preset

Processed with VSCO with 4 preset

  Q: Hva er din frokostfavoritt?  

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.