God morgen fine. Skal jeg fortelle dere hva jeg gjør akkurat nå? Jeg har nettopp kokt opp verdens beste havregrøt på most banan. Ja, ny hang up by the way. Vi hadde ikke så mye topping igjen akkurat idag, så jeg tok med meg et lite krus ut i hagen på leting etter bær. Jeg fant så mye godt, dere aner ikke. Så, i skrivende stund sitter jeg å koser meg med havregrøt toppet med solbær, rosenrøde rips, et par jordbær jeg fant, og litt blåbær- rett fra hagen. Definisjonen på små gleder i hverdagen. 

I går var en veldig fin dag. Eller den ble veldig fin! Dagen startet med en utfordring til meg selv, nemlig å bevisst leve mer i nået. Noen av dere har kanskje allerede sett teksten på instagram, men jeg skal fortelle kort. Jeg ødelegger mye som kunne vært fint her og nå, ved å leve i fortid og fremtid. Jeg har ofte bestemt utfallet, allerede før en situasjon har oppstått. Noen som kjenner seg igjen? Jeg vurderer meg selv ut ifra fortid og fremtid, og glemmer at nået er det eneste som faktisk finnes og er realistisk. For noen er dette kanskje litt “svevende” jeg vet ikke, men for meg gir det mening. Og nettopp derfor vil jeg gjøre noe med det, fordi jeg er den eneste som kan endre mitt tankesett. Mentaliteten din er en ferskvare, og må jobbes med konstant. Heldigvis er tiden du bruker på deg selv, aldri bortkastet. Så dette er altså ukas lille challenge til meg selv. Noen som trenger å bli med? 



Foto // Pinterest.com


Start med 3 enkle spørsmål : 
1. Har du det fint der du er akkurat nå, i dette sekund? 
2. Kan du gjøre noe med tingene som plager hodet ditt, akkurat nå?
3. Hvis ja, gjør det nå. Hvis nei, trekk pusten dypt og legg merke til alt det fine rundt deg.

. . .

er livet ditt, og de sekundene du har her og nå, får du aldri tilbake. 

2 kommentarer

2 thoughts on “NÅET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.