Fredag, antrekk & mental helse

Categories Trening/helse

G O D  M O R G E N,  H E L G !

God morgen fineste dere. Fysøren som dagene flyr!! Flere enn meg som føler`n eller? Det er søren meg fredag igjen allerede, sola skinner, jeg har fått sovet godt ut, og er klar for en fin helg med masse gøy på agendaen. I skrivende stund sitter jeg å ser på sesongens siste God Morgen Norge sending før sommerferie, og innser at sommeren 2018 faktisk er i gang. Hvor sykt er ikke det? For å være ærlig, har jeg en følelse av at sommerferien er ferdig for i år. Før den i det hele tatt har begynt?? Haha huff så trist egentlig, men sånn blir det når sommerværet er på sitt beste allerede i Mai. Jaja, ingenting er bedre enn tanken på at den såvidt har startet, så her er det baare å nyte!! 

De siste dagene har gått til jobbing med online kunder, matplaner og treningsplaner. Jeg har fått inn et par gode treningsøkter, og fått brukt litt tid med venninner og familie. Ei veldig veldig fin uke altså! Jeg må bare si at jobben som online coach allerede gir meg såå mye. Jeg gleder meg til å se resultatene kundene mine kommer til å oppleve, og ikke minst til å høre hvordan endringen påvirker hverdagen, selvfølelsen, selvtillit, og tankegang. Det er så gøy at jeg får være med på denne reisen, og hjelpe jenter og gutter med sine mål og drømmer. Jeg blir helt gira bare av tanken liksom! Og ikke minst hvor mye jeg lærer, og allerede har lært- bare i løpet av de siste ukene. Hvis folk bare viste hvor lite som ofte skal til for å bedre egen helse, forebygge mot sykdommer og lage seg en sunn og god livsstil- hadde folkehelsen i Norge vært SÅ mye bedre på SÅ utrolig mange måter. Som dere vet, brenner jeg ekstra for trening og fysisk aktivitet som et alternativ for psykiske plager, like mye som fysiske. Jeg tror at mennesker med psykiske plager og dårlig mental helse, kan oppleve store endringer ved hjelp av trening og fysisk aktivitet- i hvertfall som et forsøk før man utsetter kroppen for antidepressiva, og andre medisinske løsninger med bivirkninger. Dette kommer selvfølgelig an på alvorlighetsgraden. Jeg er ingen lege, men dette er noe jeg innerst inne brenner for, og virkelig ønsker å bidra til å hjelpe folk med. Forskning viser at trening og fysisk aktivitet har vell så mange psykiske helsefordeler, som fysiske – noe jeg ønsker å være med på å sette større fokus på. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with 6 preset

A N T R E  K K : 
Sneakers fra H&M // Tights fra Nike // Treningsjakke fra Nelly.com // Pulsklokke fra Polar // Sunnys fra Gina Tricot   

Nå skal jeg hive meg rundt, stelle meg litt, og dra en tur til byen for å fikse litt ting til helga. Resten av kvelden skal jeg bruke på litt jobb jeg må bli ferdig med, før hvilepulsen senker seg på sofaen. Ahh, det blir digg! Imorgen skal jeg lunsje med ei venninne som er på besøk fra Oslo, før jeg skal videre i bursdag på kvelden. Ahh, dette blir ei fiin helg tror jeg! Håper dere nyter dagene, og bruker helga på noe ekstra koselig. Det er bare sommer en gang i året, folkens! Tiden er inne for å lage minner vi kan tenke tilbake på når vinteren kommer. Du får aldri denne dagen tilbake, så bruk den godt. Det er viktig å husk på<3 
 


Q: Hva skal du bruke helga på? 

1 kommentar

1 thought on “Fredag, antrekk & mental helse

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.