Uka som gikk

Categories Hverdagen

UKAS OPPTUR: 
Denne uka har egentlig vært veldig fin på så mange måter! Jeg har endelig kommet i gang med gode treningsøkter igjen, jeg har brukt tid med venninner, vært med familien, solt meg, jobbet, og fått unnagjort mye. Men hvis jeg må trekke frem en opptur, må det være å ha kommet i gang med ny jobb som Online Coach for Entirebody. Det å endelig kunne dele det, var veldig veldig gøy- og når man i tillegg får såå mye positive tilbakemeldinger og hyggelige kommentarer, kan man jo ikke annet enn å bli supertakknemlig. 

UKAS NEDTUR: 
Negativt stress. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har hatt problemer med å sovne om kvelden fordi det føles som om kroppen og hodet er i høyspenn konstant! Akkurat som at jeg ikke klarer å roe ned før jeg skal sove? Utrolig ubehagelig, spesielt i lengden. Jeg har sånne perioder av og til, spesielt når det skjer mye nytt, legger jeg et veldig stort press på meg selv, fordi jeg så gjerne vil få til alt på en gang. Sikkert flere som kjenner seg igjen der, regner jeg med? Jeg er jo i startfasen med ny jobb, flytter til Oslo til høsten (noe jeg både har positive OG negative tanker rundt), må finne leilighet, noen å bo med, vil prestere på trening, være god mot familie og venner, bygge meg opp i sosiale medier, skrive bra, formidle.. you now the drill! Også er jeg redd ting ikke skal gå min vei. Jeg prøver å jobbe med den tankegangen daglig, og med stemmen som sitter bak i hodet å forteller meg at alt dette ikke er noe vits i å bruke tid på. Vi har vell alle besøk av den i blant..? Så ja, satser på at ting roer seg litt, og flyter igjen etterhvert.
Det skal det. 

UKAS CRAVING: 
Burn. Hahah, aldri i verden om jeg hadde forestilt meg at jeg skulle få en slags hang-up på Burn, nå ?? Husker det var såå poppis og sitte å sippe av burnen under tentamen da vi gikk på ungdomsskolen. Det var tider! Jaja, bedre sent enn aldri Mary… Satser på at jeg legger dette fra meg ganske fort, for noen dager føler jeg det blir litt i overkant mye koffein. Jeg drikker jo som dere vet en del kaffe også, så de siste nettene har jeg kjent det litt på søvnkvaliteten- noe som absolutt ikke er bra. Men selv om jeg føler meg litt halvveis narkoman når jeg sitter der med burnen min og venter på bussen, så er det så sjukt digg på smak!! Jeg drikker zero variantene, og favorittene er foreløpig den røde og den i sølv. NAM!

UKAS MUSIKKFAVORITT: 
Litt på etterskudd as always, men Kendrick Lamar- Love Feat. Zacari !!!

UKAS TANKE: 
Alkohol. I det siste har jeg tenkt mye på om jeg skal gjøre realitet av tanken om å bli 100% avholds. Jeg drikker egentlig aldri lengre, og har kun vært ute et par ganger i løpet av de 2 siste årene – så å bli avholds hadde ikke gjort den største forandringen for min del. Jeg liker ikke hva alkohol gjør med folk, og jeg har sett og opplevd mange situasjoner rundt alkohol som absolutt ikke hadde skjedd om det ikke var for alkoholen. Jeg syntes også man skal vise litt respekt for alle som faktisk sliter med avhengighet, og som har fått livene sine ødelagt av rus. I tillegg liker jeg ikke hva det gjør med hodet og kroppen min. Jeg føler meg ikke som meg selv, og liker ikke følelsen jeg får i kroppen når rusen slår inn. Rett og slett! Jeg kan generelt ikke finne EN positiv ting ved å drikke alkohol (ingenting i mot folk som gjør det, men dette er kun meg selv, mine følelser og tanker). Det er bare det å sette et navn på det! Jeg er også litt usikker på om det å sette begrensinger for meg selv, er løsningen? Jeg velger jo selv om jeg vil drikke eller ikke, når jeg skal ut på ting- og hva andre mener om det, bryr jeg meg veldig lite om. Så er det da nødvendig å sette et navn på det? Ja, det gjør det lettere for meg når folk spør hvorfor jeg ikke drikker, eller begynner å mase om alkohol- men samtidig vil jeg være sterk nok i meg selv til å si nei, selv om jeg ikke er avholds. Noen som forstår problemstillingen, eller har vurdert det samme..? Hva tenker dere?

UKAS BESTE TRENINGSØKT: 
Det må være kickstart økta jeg kjørte på mandag. Altså, jeg hadde problemer med å bevege kroppen i 4 dager etter den økta!! Selve økta har jeg kjørt før, men forskjellen denne gangen, var at det var første treningsøkta etter nesten 2 uker deload (treningsfri). Kroppen var full av energi, og jeg klarte ikke helt å beherske meg.. Jeg kjørte igjennom hele kroppen med supersett, og endte opp med en skikkelig pangstart på treningsuka. Og ja, det var såå verdt et par dager med støl kropp- for den følelsen jeg hadde etter trening den dagen, slo virkelig alle rekorder! Her har dere økta; 

Supersett fullkroppsøkt – 10 repetisjoner x 3 sett, på alle øvelser: 
Opppvarming; 10 min rask gange på mølle + oppvarming med strikk. 

A1) Knebøy
A2) Nedtrekk
B1) Militærpress
B2) Hipthrust
C1) Rumensk mark med kettlebelts
C2) Enarms roing på benk
D1) Bicepscurl i kabel 
D2) Triceps pushdown i kabel
E1) Beinpress 
E2) Leg extension 

Test den ut da vell!!

UKAS FINESTE DAG: 
Det må nok bli tirsdag og fredag. Tirsdagen startet med sol og frokost på verandaen, før jeg dro på trening og gjennomførte ei god overkroppsøkt. Kvelden gikk som sagt til taco og kos hos ei venninne, til sent på kvelden. En skikkelig skikkelig koselig tirsdag! Fredagen med Susann var også såå utrolig fin, og absolutt en av ukas beste dager. Jeg trenger ikke stort mer enn ei god treningsøkt, god mat, litt venninnetid, og en rolig kveld alene eller med familien, for å ha det bra. Enkel hverdagslykke er faktisk noe av det fineste jeg vet. 

AKKURAT NÅ: 
Akkurat nå har jeg nettopp kommet hjem fra min siste jobbhelg på Sats. Shit, det føles så sinnsykt rart! Den arbeidsplassen har gitt meg så ekstremt mye glede, og lært meg så sinnsykt mye, både om meg selv, trening og hvordan et bra arbeidsmiljø skal være. Jeg har snart jobbet her i 2 år, og kan med hånden på hjertet si at det er den beste jobben jeg noen gang har hatt. Så ja, dette er faktisk ganske trist for å være ærlig.. Nå skal jeg slappe av resten av søndagskvelden, lage meg noe godt å spise, se en film, og lade opp batteriene til ny uke. Det er det søndager er til, right? 

MÅL FOR NESTE UKE: 
1. Ta en ting av gangen. 
2. Ikke stresse over ting jeg ikke kan gjøre noe med, som ikke er realistiske, eller som ikke har noe å si.  
3. Gjøre noe som får meg til å smile hver dag. 
4. Være den beste utgaven av meg selv. 
5. Jobbe hardt for å oppnå det jeg vil.
6. Knuse stemmen bak i hodet. 
 


Q: Har du hatt en fin uke? Hva var det fineste som skjedde? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.