Gårsdags topptur

Categories Trening/helse

08:23 God morgen, fine fine dere. 
Jeg sitter ved frokostbordet og drikker kaffe, og skal snart lage meg litt frokost. Frokost er liksom det første jeg gjør når jeg står opp, men akkurat idag måtte jeg bare dele litt bilder med dere først. For altså, jeg er flink med ord- men å beskrive gårsdagen med ord, tror jeg nesten er umulig. Dere som bor i Kristiansand vet hva jeg snakker om. Jeg har sommerferiefølelser i hele meg, og jeg blir lykkelig bare av å skrive det. Jeg vet ikke hvor mange grader det var i går, men jeg gikk i singlet helt fra jeg dro hjemmefra klokka 10 på morgenen, til jeg kom hjem igjen på kvelden i 9 tiden. Helt uten å fryse en eneste gang!!! Hvor sjukt digg er ikke det? Altså, jeg blir oppriktig lykkelig. Dere som kjenner meg, vet jo at jeg lever for sol, lys og varme, så nå har jeg det fint. Skikkelig, skikkelig fint.  

Uansett. Noen av dere fikk kanskje med dere at jeg var på tur med ei venninne i går? Jepp, meg og Susann bestemte oss for å nyte været, og bevege kroppen ute i naturen. Treningssenteret var det siste som fristet, så da kjørte vi på med litt ekstra hverdagsaktivitet. Trappegåing og oppoverbakker er søren meg undervurdert, og jeg må ærlig innrømme at pusen nesten løp i fra meg i løpet av turen opp. Og ja, jeg er greit støl i beina idag, for å si det sånn! 

Vi startet dagen med å ta litt bilder ute (haha guud, thats what girls do these days…), før vi gikk oppover mot Odderøya. Dere som er fra Kristiansand, vet nok hvor Odderøya er – men til alle dere andre, så er det et av Kristiansands fineste og beste turområder. Sekken var pakket full av mat og drikke, som vi koste oss med på toppen. Selve turen var helt sjukt fin, og vi måtte virkelig stoppe opp et par ganger og bare ta inn utsikten og alt det fine rundt oss. Det er ofte vi glemmer å puste i hverdagen. Noen som kjenner seg igjen? Naturen er et fint sted å puste på, og gir oss faktisk mye mer enn vi tenker over. Viste dere for eksempel at trening/bevegelse i naturen, reduserer stress? Og at selv små turer i naturen, har positiv og målbar effekt på negative tanker? Det er faktisk forsket på og bevist. Ganske kult, hæ?  

Processed with VSCO with c3 preset

Har dere sett noe så fint? Så tenker dere x100, for det var virkelig 100 ganger finere i virkeligheten. Haha, okei dere har skjønt det nå..
Vi satt lenge på toppen. Bare nøyt utsikten, spiste lunsj, solte oss, og pratet om alt mellom himmel og jord. Gud for en fin dag. Husker dere jeg skrev om takknemlighetsfølelsen jeg hadde? Den er der fortsatt, og i går kjente jeg ekstra på den igjen. Tenk å ha så gode venninner. Tenk å ha så gode mennesker i livet mitt. Tenk å ha muligheten til å gå tur. Tenk å ha verdens fineste natur rett rundt meg. Tenk å ha muligheten til å bevege kroppen, og gi den det den trenger. Tenk å ha muligheten til å trene, bli bedre, bli sterkere. Tenk å bli sterkere mentalt. Tenk at naturen lever. Tenk så mye jeg har å være takknemlig for. Tenk så mye vi har å være takknemlig for. Jeg håper dere er bevisst på det. Det er viktig.

Takk for turen Susann. Denne dagen går rett i minneboka <3

1 kommentar

1 thought on “Gårsdags topptur

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.