Takknemlighet.

Categories Hverdagen

Ahh . . . den kjente, kjære, gode søndagsfølelsen. Beste som finnes.

Det er ikke så lenge siden jeg våknet. Helga har blitt brukt på jobb, og idag skal jeg i konfirmasjon. Det blir en fin søndag tror jeg! I dette øyeblikket slapper jeg bare av, drikke kaffe og skriver akkurat det som faller meg inn. Jeg har skrevet litt i “gratitude” boka mi som ligger på nattbordet, og sitter igjen med en skikkelig fin følelse av takknemlighet. Den vil jeg ta med meg inn i dagen, og bruke for det den er verdt. Vi har så mye å være takknemlig for – tenker dere noen ganger på det? Sånn på ordentlig? Jeg syntes tekst er en fin måte å huske på fine øyeblikk og tanker som streifer meg i løpet av hverdagen på. Derfor gratitude boka. Jeg blar ofte i boka mi, leser det jeg har skrevet i et fint øyeblikk, og finner tilbake til de gode følelsene jeg kjente på der og da. Ro, takknemlighet, glede, lykke, tilstedeværelse. En bok med fine øyeblikk. Det er jo det som betyr noe, er det ikke? Jobb, penger, kjærlighet, reise – har jo ingen betydning om man ikke føler gleden i det? Riktig? Ingenting betyr noe som helst, om man ikke er i kontakt med egne følelser. Det er viktigere enn folk tror, tror jeg. “Man må ha det bra med seg selv for å kunne ha det bra med andre”. Setningen som har sitter støpt i hodet mitt siden dagen jeg hørte den. Det er så sant. Men nå babler jeg. Her har dere noen bilder fra gårskvelden. Jeg dro til bestevenninna etter jobb, og hadde verdens fineste kveld sammen med henne- som alltid. Igjen – takknemlighet.

 – Peace of mind. 

– Lag dere en fin søndag, med fine minner, med mennesker dere er glad i og bryr dere om. Skap takknemlige øyeblikk. 
 

1 kommentar

1 thought on “Takknemlighet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.