hits

Alternativ trening ute!

  • 03.05.2018, 11:53

Styrketrening p treningsstudio er absolutt ikke for alle, og det er helt greit! Jeg tenkte derfor sl et slag for et veldig fint alternativ til trening, som kan gjennomfres hvor enn du vil- om det er p hytta i sommer, hjemme p plenen, p treningssenteret, eller p stuegulvet sammen med en venn eller familie. Har dere hrt begrepet kortstokk-kt? Ei kortstokk-kt er rett og slett en utrolig fin mte utfordre kroppen p, med velser du selv bestemmer og fler deg komfortabel med. Trening skal vre for alle- og etter min mening, br mlet vre gi kroppen din bevegelse, f en god dose mestringsflelse, og generelt fle deg bra i etterkant. Og alt dette kan jeg nesten love deg, ved gjennomfre kortstokk-kta. I tillegg, er dette er perfekt mte flytte treningen ut i sola p! N som sommeren nrmer seg, kan vi vell vre enige i at ei kt p plenen frister mer enn inne p et tett treningsstudio?
Okei, s dette gjr du; 



1.
Finn frem en kortstokk!
2. Velg deg 4 forskjellige velser, en for hvert symbol (hjerter, klver, spar, ruter) 
3. Stokk kortene, og legg dem i en haug p gulvet med bildet ned. 
4. Trekk et og et kort og gjennomfr velsen som kortet viser- med antall repetisjoner tallet p kortet viser. 
5. Alle bildekort og ess, betyr 10 repetisjoner. 
6. Jobb deg igjennom hele bunka. Du kan eventuelt dele bunka i 2, kjre en liten pause p 3-5 min midt i, for s  fullfre siste halvdel. Om du derimot vil kjre p med en skikkelig utfordring, kjrer du kta 2 ganger, med pause etter frste runde. Dette velger du selvflgelig helt selv! 

Eksempel p velser: 
Hjerter: Air squats (kneby med egen kroppsvekt 
Spar: Pushups (p tr eller knr)
Ruter: Hoppende utfall 
Klver: Burpees 



.  .  .  .
Q: Har du testet kortstokk-kta fr? 

 

Search

Bloggdesign