10 ting å huske på denne uken

Categories Trening/helse

1. Lær deg å si nei. Ditt liv, din tid, dine prioriteringer. 

2. Skriv ned 5 ting du liker ved deg selv på en lapp. Les lappen hver gang du tviler på deg selv, hvor bra du er, eller har en dårlig dag. 

3. Gjør noe fint for en av dine nærmeste. Ta han/henne med ut på lunsj, kjøp blomster, eller skriv en fin melding. Det kan faktisk redde dagen til denne personen. 

Toppen finner dere HER


4. Lag deg en “self-care” liste. En liste med ting du skal gjøre/tenke på når du føler deg litt nede. Jeg har en slik liste i hodet mitt, som jeg trekker frem hver gang jeg har en dårlig dag. Tingene jeg har på min liste, vet jeg at gjør meg glad, gir meg en god følelse eller får meg til å smile og le. Vær bevist, du fortjener kun det beste. 

5. Take a deep breath every hour. 

6. Slutt å vente på fredag, på helg, på å bli pen nok, tynn nok, fit nok. Lev nå! Øyeblikket er alt du har- bruk det godt, og nyt det.


 

7. Gå ut av komfortsonen. Ja, det er skummelt. Ja, det kan hende det ikke blir som du trodde. Men! Du vil lære noe. Og det er det livet handler om – å utfordre seg selv, prøve nye ting, feile, lære og prøve på nytt. 

8. Skap sunne vaner for deg selv, psykisk og fysisk. Du vil gjerne leve lengst mulig, best mulig- og ha mest mulig energi til å utforske alt det kule verden har å by på, right?

9. Tørr å sette deg “hårete” mål, jobb hardt, og NÅ DEM!!!


10. Lær deg å sette pris på de små, fine tingene i hverdagen. Det er dem som til sammen utgjør livet ditt. 

1 kommentar

1 thought on “10 ting å huske på denne uken

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.