Den siste uka

Categories Trening/helse

GOD MORGEN, MANDAG  

Flere enn meg som er motivert til å gjøre denne uka så bra som overhodet mulig?? Jeg skal i hvert fall ta kontroll over egen lykke denne uka, det har jeg bestemt meg for. Jeg skal straks avgårde på trening, før resten av dagen skal brukes på å rydde helt ferdig på rommet, og ta litt bilder til dere. Jeg tenkte egentlig bare stikke innom med en litt annerledes “uka som gikk” til dere, før jeg hopper i dusjen og gjør meg klar for mandagsøkta. En aldri så liten oppdatering på hva som har skjedd siden sist, med litt mandagstanker i bunnen der (..klarer ikke dy meg vett dere!! Starter jeg å skrive, så blir det alltid mer enn jeg har tenkt, haha.. jaja, håper dere liker det.) Anyway! Jeg håper du lager deg en fiin start på den nye uka, med alt det innebærer for deg. Vi blogges senere ♥  

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

 Jeg har vært i Sverige. Jepp, som noen av dere kanskje fikk med dere på instagram, startet jeg uka med en liten dagstur til Sverige med ei venninne. Jeg elsker seriøst harrytur til Sverige, og blir nesten litt i overkant lykkelig av å gå rundt på Bodypower (himmelen for alle treningsglade mennesker der ute). Det ER så gøy, og hadde budsjettet vært en smule høyere, hadde jeg kjøpt med meg halve butikken hjem. Vi hadde en skikkelig fin tur med masse digg mat, høylytt karaoke tur-retur, og sjukt mye latter og gøy. Hahah, ler av tanken på å være flue på veggen når knoll&tott er på biltur as.. Jeg endte opp med en del BCAA til trening fremover, et par nyheter jeg bare måtte smake på, pluss litt Kvarg, diverse meieriprodukter og selvfølgelig litt kjøtt. Nom nom! 

Jeg har flyttet hjem, og pusset opp! Jepp, jeg startet å pakke ned hybelen min forrige helg- og siden da, har det seriøst gått i ett. Jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg har fått så sinnsykt mange ting inn i en hybel på 15 kvadrat ?!?! All ære til meg for det, og absolutt ikke noe jeg skal gjøre igjen, haha..! Anyway, dette er den største grunnen til at bloggen ikke har blitt prioritert, at jeg ikke har fått trent så mye denne uka, og at jeg generelt ikke har hatt tid til en dritt annet enn å male, rydde, pakke, kaste, vaske og sove (litt). Hehe.. MEN! Nå begynner ting endelig å komme i orden (..bare ei uke senere ehee), og jeg har fått brukt litt etterlengtet tid på ting som gir meg energi igjen. For er det en ting jeg har lært den siste uka, så er det at oppussing IKKE gir meg energi! Heldigvis har rommet mitt, eller “oppussingsprosjektet” som jeg har kalt det- blitt veldig fint, og jeg gleder meg i hjel til å vise dere resultatet. Jeg har et par før/etter bilder skjønner dere ;))) Noen som vil se? 

Jeg har trent litt, og tenkt litt på treningSom sagt, har ikke trening vært førsteprioritet midt i all flyttingen, da treningssenteret faktisk ligger 1 time unna hjemme, og jeg må planlegge øktene fremover. Som jeg har snakket om før, er trening veldig veldig viktig for meg, for at jeg skal kunne prestere på andre områder i livet. Det er rett og slett verdifull egentid, som jeg trenger for å være den beste utgaven av meg selv. I perioder hvor andre ting tar mye tid, og jeg rett og slett ikke rekker å bruke den lille timen på meg selv- kjenner jeg ekstra mye på hvor viktig det faktisk er. Humøret er ikke det samme, og jeg klarer ikke være “den Marie” jeg ønsker å være for menneskene rundt meg, familie og venner. Dette er ikke noe nytt, men det er noe jeg har tenkt en del på den siste uka. For at jeg skal klare å være der for andre, slik som jeg ønsker og vil være, må jeg: 1. prioritere tid til trening, og 2. prioritere alene-tid. Disse to tingene er viktig for meg, og for at jeg skal være den beste utgaven av meg selv. Dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person, så her tenker jeg at vi alle må stoppe litt opp, være ærlig med oss selv, og skille mellom hva som faktisk gir oss energi- og hva man gjør fordi det liksom skal gi deg energi, fordi det gir andre energi, eller fordi du føler du må.  

Q: Hva gir DEG energi til å være den beste utgaven av deg selv? 

1 kommentar

1 thought on “Den siste uka

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.