Gulrotpannekaker med sjokoladepålegg

Categories Mat

Heii mine venner, og god tirsdag! Jeg tenkte å oppdatere dere med en aldri så liten oppskrift idag, egentlig mest fordi dette er noe jeg syntes dere burde prøve dere på! I skrivende stund sitter jeg inne i den lille hybelen min og ser på snøen som flyr alle veier utenfor vinduet. Været er helt kaos idag. Da jeg skulle gå til trening (som for øvrig er ca 10 meter å gå), holdt jeg faktisk på å få frostskader i ansiktet. Ja,  kaldt er det faktisk. Men, over til poenget. Hva smaker vell bedre enn en litt ekstra deilig lunsj inne i varmen, når kulda fyker utenfor? Nettopp. 

Så; idag var en sånn dag, hvor jeg ikke helt viste hva jeg hadde lyst på etter trening.. Jeg ville liksom ha litt av alt, og endte derfor opp med nettopp det- litt av alt. Deilige bananpannekaker med gulrot, toppet med sjokoladepudding og frukt. Dette er virkelig mat for både kropp, sjel og øyne- og smakte absolutt helt nydelig. Her får du masse gode næringsstoffer som holder deg mett over en lengre periode, gir deg energien du trenger- og som gjør kroppen din glad og fornøyd. Hva mer kan man ønske seg? Oppskrift lengre nede i innlegget. Håper det smaker!

♥  
G U L R O T 
P A N N E K A K E R
 2 egg
1 dl mandelmelk
1 godt moden banan 
1 gulrot 
2 dl havregryn 
1 ts kanel 



H O W 
T O ;  Rasp gulroten, eller kutt den i tynne strimler (..typ om du er student som meg- og rasp er det siste du har tenkt på å kjøpe.. haha..). Mix sammen alle ingrediensene med en stavmixer eller i en smoothiemaskin, og stek i smør eller olje. Legg et par gulrot-strimler på den ene siden, før du snur pannekaken i stekepanna. Den gul-orange fargen er såå fin på toppen av de gyllen brune pannekakene. Topp hele tornet med bær, frukt, cottage cheese, vaniljekesam- eller sjokolade proteinpudding fra YT, slik som jeg har gjort her. Selve resultatet her kunne absolutt blitt finere, men altså hallo- det er smaken som teller, og den kunne absolutt ikke blitt bedre. Nam nam 


♥   ♥   ♥
Eat like you love yourself. 


Q:
Har du smakt gulrotpannekaker før? 

3 kommentarer

3 thoughts on “Gulrotpannekaker med sjokoladepålegg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.