Bare en liten utblåsning!

Categories Trening/helse

God morgen (?) mine venner 
Altså, jeg må bare starte med å si at jeg sov til 09.30 idag! Hva i alle dager? Jeg sitter fortsatt i senga og ser på God Morgen Norge, og snakker med ei venninne i telefonen. Snakker vi perfekt torsdagsmorgen eller? Jeg trengte nok å sove ut litt, spesielt med tanke på at jeg skal jobbe hele helga i tillegg. Søvn er viktig, folkens – og jeg sier det igjen fordi det er så sjukt viktig; vi må slappe mer av, og lytte til hva kroppen vår forteller oss.  

Men okei, over til noe annet. Jeg skal straks avgårde på jobb, så må egentlig hive meg i dusjen snart.. Haha, snakk om lat morgen da dere! Sier litt at jeg begynte på dette innlegget for snart 3 timer siden.. Jaja, ingen skal si jeg ikke fremmer balanse i hverdagen hvert fall! Det må vi snakke om, forresten. Til dere som tror alle treningsglade mennesker er oppe å hopper klokka 05.30 og løper kardio til den store gullmedalje, eller trener markløft så svetten renner, hver eneste morgen – tro om igjen! Det virker noen ganger som om noen tror at alle som liker å trene, enten skal stille i en form for konkurranse, går på diett, eller ser ut som en ripped muskelbunt året rundt. Hallo, realitetssjekk her folkens! Det finnes faktisk fortsatt mennesker som kun trener fordi det gjør dem glad, fordi de syntes det er gøy, fordi det er godt for kroppen, eller fordi det klargjør hodet. Se på meg for eksempel! Jeg er ingen muskelbunt på 100 kg? Jeg trener ofte, og har kanskje en større interesse for trening og kosthold enn de fleste – hvorfor ser jeg ikke større og mer muskuløs ut da? (jepp, det er faktisk folk som lurer på det)… Jo, nå skal dere høre her. Jeg trener kun fordi det gjør meg glad, for å føle meg bedre, fordi det er viktig for kroppen og hodet mitt, og fordi jeg syntes det er dødsgøy. Ja, jeg har mål som jeg ønsker å nå, og jeg jobber for progresjon – men det er ikke det som betyr mest for meg. Det som betyr mest for meg, er treningsgleden, mestringsfølelsen og bevegelsen. Min hjertesak er fortsatt livsstilsendring, noe som innebærer små endringer, mer aktivitet, balanse og resultatet du oppnår ved å ta hensyn til kroppen din, både fysisk og psykisk. Når ble trening er konkurranse? Målet ikke være å se best eller størst ut – det kan faktisk være så enkelt som å trives i egen kropp og få det bedre med seg selv. Haha, bare en liten utblåsning der ja.. Ha en fin torsdag 😉 

“Treningen er mest effektiv når den baseres på egen prestasjon, ikke konkurranse.” 


. . . . 
Havregrøten min for tiden, er kokt opp på havregryn, vann/melk og eggehvite. Eggehviten gjør havregrøten ennå mer luftig, i tillegg til at grøten blir mer proteinrik. Jeg er tom for proteinpulver at the moment skjønner dere, så da tyr jeg til eggehvite i stede! Jeg topper med bær, banan og kanel. I tillegg har jeg selvfølgelig kaffekoppen med melk, og en daglige dose multivitamin. Frokosten er mitt høydepunktet i løpet av dagen min – til de som ikke allerede viste det.
. . . . 

Processed with VSCO with av8 preset
 

Q: Hvorfor trener du?

3 kommentarer

3 thoughts on “Bare en liten utblåsning!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.