Mer fett, bananpannekaker & lens flare.

Categories Mat

Ahh.. hva litt fint lys og et par bananer kan gjøre med humøret altså! Disse bildene gjør meg såå glad – ikke fordi de er sånn spesielt bra, men bare fordi det var en fin liten stund, helt for meg selv. Sola viste seg såvidt i går, og jeg benyttet muligheten til å fange litt lys fra vinduskarmen. Lens flare ( til alle dere foto-nerder der ute) er det aller fineste jeg vet om. Øyeblikk som dette er verdt å samle på. Jeg skrev det til dere i går. Det var nødvendig, og i noen minutter hadde jeg det veldig veldig fint i eget selskap. 
. . . . 

Har dere sett noe så digg? Bananpannekaker er noe av det beste jeg vet. Denne gangen laget jeg dem helt uten tilskudd av protein osv, bare ved bruk av “vanlige”, gode, rene produkter. De ble helt sjukt gode, og gir masse god næring til kropp og sinn. Pannekaker som gjør deg glad, mett og gir deg masse ny energi. Jeg vil også tipse om Cocosa, altså kokosolje. Jeg steker alltid pannekakene mine i kokosolje, både for å tilføre litt mer fett i kosten – men også fordi det gir et hint av kokos smak i pannekakene, noe jeg elsker. Fett er viktig for at kroppen skal kunne ta opp alle de fettløselige vitaminene vi får i oss, så det må vi absolutt ikke være redd for! Om du ikke er så fan av kokos smaken, kan du eventuelt bruke andre gode kilder til fett! Strø for eksempel litt hakkede nøtter over pannekakene, eller tilsette 1/2 avokado i røren. Avokado gir ikke så mye smak, men gjør pannekakene ennå mer næringsrike og gir selve røren en litt ekstra fin konsistens. …..Nam nam! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with av8 preset

Du trenger; 1 banan, 2 dl havregryn, 2 egg, 1 ts kanel, 1 dl vann/melk + kokosolje til steking & bær og chiafrø til topping. 
Slik gjør du; Mix alle ingrediensene i en blender, stek i olje, og nyt med varme bær på. Gjerne med et glass sitron/lime-vann ved siden av.

. . . 
Kjenn godt etter – det er kroppen som jubler. 



Tips: Varm frosne bær i panna som topping til pannekakene. Taste so good!

. . . 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with av8 preset

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with av8 preset

Jeg fikk ikke fanget lyset så godt på kamera, som jeg gjorde på film. Skulle ønske jeg kunne vise dere her – noen som vet hvordan man laster opp instavideo på blogg? Anyway, til dere som vil se den vakre “lens flare” videoen, ligger den fortsatt på instastory, eller eventuelt i “høydepunkter” etterhvert. Håper dere likte innlegget, og kanskje vil legge igjen en liten kommentar? Det hadde jeg satt veldig stor pris på! Idag er det tirsdag, og jeg skal straks avgårde for å starte dagen på trening med ei venninne (jepp, jeg søker treningsmotivasjon i andre mennesker om dagen ;)). Vi skal trene overkropp, min favoritt – så det blir digg! Resten av dagen skal brukes på jobb. Lag deg en fin dag, og ikke vær for streng med deg selv. Kjenn etter, og bruk tid på ting som gir deg energi – og ikke tapper deg helt. 

Stoor klem fra meg <3 

9 kommentarer

9 thoughts on “Mer fett, bananpannekaker & lens flare.

  1. Så helt nydelig ut! MEN den kokosolje der er kaldpresset, så den oksiderer og skaper frie radikaler over 42 varmegrader! Bruk den brune kokosoljen, den er ment til steking! Alt det sunne fettet vil da være «bortkastet»! Bare et lite tips fra en ernæringssstudent hihi! Klem

  2. Mari: Åå tusen takk for tips, det viste jeg ikke! Men hva om jeg har varmet den opp, for jeg bruker å la den stå i skapet, slik at den blir “rennende”? Vet du om det gir bedre virkning? 🙂

  3. Nei, det hjelper dessverre ikke! Hihi! Den oljen der er ment som som en olje du kan ha på kald mat, og på ting som ikke varmes over 42 grader! Så en brun en er nok nødvendig hihi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.