UKA SOM GIKK

Categories Hverdagen

UKENS OPPTUR:
Det har vært mange fine oppturer denne uka, syntes jeg. Det er deilig å si! Jeg har endelig hatt energi og lyst til å trene styrke igjen. Jeg hadde også et veldig koselig besøk av ei venninne på torsdag, hvor vi bare satt med hver vår kaffekopp å snakket om alt man vanligvis ikke snakker om med alle – dere vet, sånne samtaler trengs i blandt. På fredag var jeg og mamma hos tante på et lite kaffebesøk før jobb, noe som også var veldig koselig. Jeg har også brukt mye tid på å lese og lære nye ting i forhold til jobben som PT – all kunnskap er god kunnskap, og jeg vil bli så flink som mulig. Alt i alt har denne uka gitt meg veldig mye fint altså, og det er jeg ordentlig takknemlig for!

UKENS TRENINGSØKT:
Treningsuka som gikk har egentlig vært skikkelig bra, noe som var veldig deilig etter et par uker med lite motivasjon. Jeg har hatt gode styrkeøkter, og har i tillegg kjent på treningsglede, overskudd og gledet meg til hver økt – og noe mer enn det kan man vell ikke ønske seg, eller hva? Hvis jeg skal trekke frem en økt, vil jeg absolutt si at tirsdagens overkroppsøkt var en av ukas beste. Det var supersett-bonanza fra start til slutt, noe som gjorde økta litt annerledes, gøy og utfordrende. Denne må dere teste ut!! Og husk god oppvarming!

A1) Pull-ups med strikk – max x 3 
B1) Nedtrekk 10×3
B2) Facepulls 10×3
C1) Neutral grip row 10×3
C2) Arnold press 10×3
D1) Triceps pushdown 10×3
D2) Enarms brystpress 10×3
E1) Rygghev 10×3
E2) Planken 1 min x 3
F1) Biceps curl 10×3
F2) Fransk press 10×3

UKENS NEDTUR: 
Økonomien min er jo en nedtur generelt for tiden, men det er vell egentlig det eneste jeg kan komme på.. Haha, sånn er det vell bare å være ung, I guess..?

UKENS KOSELIGSTE: 
LETT: en utrolig fin melding jeg fikk av ei nydelig jente på Instagram, da jeg stod på jobb i går. Jeg skal ikke gå nærmere inn på akkurat hva det stod, men de ordene hun skrev betydde altså så sinnsykt mye, og gjorde virkelig hele dagen min. Slike mennesker altså, jeg blir helt rørt!!

UKENS BESTE DAG: 
Gårsdagen, altså lørdag. Jeg startet dagen på jobb, hvor jeg trives såå godt og møter såå mange fine, hyggelig og inspirerende mennesker! Etter jobb dro jeg hjem, kjøpte meg litt lørdagsgodt, slappet av og så på serie. Skikkelig Marie-tid, som absolutt trengs!! Senere på kvelden dro jeg på meg finstasen for en liten tur ut. En av mine beste venninner skal flytte til Australia nå veldig snart, så kvelden ble brukt på avskjeds-vors til henne og resten av gjengen hun skal reise sammen med. Jeg var edru, da jeg skal på jobb idag og hadde treningsplaner før jobb – men guuud som jeg koste meg. Jeg møtte så mange fine, imøtekommende mennesker som absolutt ikke gjorde noe ut av at jeg ikke drakk – og som ville snakke å bli kjent med meg likevel! En skikkelig positiv opplevelse, og jeg er virkelig såå glad for at jeg dro. Jeg dro hjemover rett før folk dro videre på byen, spiste litt mer sjokolade, og sovnet. En skikkelig skikkelig fin lørdag. 

UKENS TANKE: 
Hvor viktig stemmen i hodet ditt er, og hvor avgjørende samtalene du har med deg selv, egentlig er. Jeg interesserer meg jo veldig for mental trening, motivasjon og coaching, og alt som skjer oppe i hodet på oss mennesker – og som gjør at vi handler og reagerer som vi gjør. Tenk at vi faktisk snakker mer med oss selv, enn vi gjør med andre mennesker – og tenk da hvor viktig den samtalen faktisk er! Jeg tror altfor mange mennesker går rundt med en negativ stemme i hodet, som hele tiden snakker deg ned. Er du sikker på dette? Tenk hvis… Nei, dette tørr du ikke! Noen andre som må igjennom denne rekka før du hopper ut i noe? Så tenker jeg – hva om jeg hadde stilt disse spørsmålene på en litt annen måte? Hva hadde skjedd da- hvis jeg bevist vinkler dem positivt? Kom igjen Marie, prøv hvertfall! Dette klarer du.Tenk hvis det går dritbra? Ja, det høres simpelt og lett ut, men jeg tror en slik mental endring i tankesettet ditt, kan gjøre store endringer. Det er først når du er bevisst på din egen tankegang, at du kan gjøre en endring. Jeg jobber bevist med eget hodet og tankegang, og har den siste tiden prøvd å legge merke til hvordan jeg snakker til meg selv! Nå ble dette et veldig langt punkt, men dette er hvertfall noe jeg har tenkt mye på denne uka.. Hvordan snakker du til deg selv?

UKENS MUSIKKFAVORITT: 
Det tror jeg må være “Mars” albumet til Karpe, Arif og Unge Ferrari – som hele resten av landet, faller jeg pladask hver gang de gutta lager musikk.. Det ER så braa!!

UKENS BESTE SMAK: 
Jeg har hatt en skikkelig hang-up på lompewraps med bønner/hummus, avokado, grønnsaker og lime-juice denne uka. Det er så sinnsykt godt, og jeg savner faktisk ikke kjøtt i det hele tatt. Hvor sykt er det? Jeg føler meg lettere og renere(..?) i kroppen – om det går an å si..? Det er en deilig følelse i hvert fall, og jeg  koser meg med plantebasert mat enn så lenge! 

AKKURAT NÅ: 
Akkurat nå har jeg nettopp kommet hjem fra ei sykt digg søndagsøkt sammen med Susann (tenkte å fortelle mer om den økta senere!!), og skal straks hoppe i dusjen før jobb. Hvis jeg skal rekke å lage matpakke i tillegg, må jeg egentlig hive meg rundt nå.. Såå, vi snakkes senere dere – lag dere en fiin søndag da <3 

2 kommentarer

2 thoughts on “UKA SOM GIKK

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.