Oppskrift: Chiapudding

Categories Mat

Husker dere jeg fortalte dere om veganer/vegetarianer prosjektet mitt? Forrige uke spiste jeg kun kjøtt en gang, og det var da jeg var ute å spiste sushi sammen med ei venninne. Og vet dere? Det var ikke vanskelig en gang! Jeg har endt opp med å fortsette, og har falt helt inn i veganske youtubere, nettsider om plantebasert kost, og milelange artikler med fakta, argumenter og intervjuer. Jeg har som sagt ikke noen plan om å kategorisere meg selv som det ene eller det andre – jeg vil bare lære. Jeg vil få mer kunnskap, rett og slett fordi jeg syntes det er utrolig interessant! Og hvem vet, kanskje jeg kommer frem til en konklusjon – kanskje ikke. Akkurat nå, vil jeg bare prøve å velge mer plantebasert mat, og se hva det gjør med kroppen min. 

Chiapudding er faktisk vegansk, men spises likevel av alle. Jeg har alltid tenkt at dette en “vanskelig” ting å lage, og har derfor aldri prøvd – men wow, har du sett noe så enkelt, og ikke minst godt!? Tro meg, dette skal jeg absolutt lage flere ganger. Jeg spiste denne deilige bowlen etter trening idag, og fikk da i meg både proteiner, karbohydrater, fett og vitaminer. Chiafrø er jo proppfulle  av proteiner, og passer perfekt etter trening. Hadde jeg hatt litt hakkede nøtter over i tillegg, hadde det vært ennå bedre tror jeg – next time! Oppskrift lengre nede i innlegget. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with av8 preset

C H I A P U D D I N G : 



Bland sammen 3 ss chiafrø og 2 dl mandelmelk/ kokosmelk. Sett i kjøleskapet over natten. 
Topp med frosne bær, skivet banan og eventuelt nøtter/ sukkerfritt syltetøy. 

 


 

Q: Har du smakt chiapudding før? Hva syntes du?

10 kommentarer

10 thoughts on “Oppskrift: Chiapudding

  1. frkfrontend: Så hyggelig å høre, tusen takk 😀
    Jeg bruker Olympus Pen pl7, så redigerer jeg bildene mine i VSCO cam på telefonen. Denne effekten jeg brukte her heter AV8 🙂

  2. Kristine Larsen: Nei ikke sant! Det er altså så enkelt og godt, at jeg nesten blir litt irritert på meg selv for å ikke ha testet før! Haha, du burde absolutt teste 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.