Tirsdagstanker!

Categories Hverdagen

God morgen fine, vakre, nydelige dere. 
Det er tirsdag, uka er i gang, og du står overfor en haug av valg. Det kan virke demotiverende når lista for uka er lengre enn antall dager, og man fortsatt er sliten etter uka som gikk..Var det ikke nettopp tirsdag da..? Nettopp dette kjenner jeg ofte påvirker meg og min tankegang for ny uke – frem til jeg tenker meg om, starter på nytt, og denne gangen med fokus på èn ting av gangen. Uken som kommer blir bare dobbelt så vanskelig om du skal legge alle nye gjøremål, over alt det andre du ikke fikk gjort forrige uke. Nettopp, en evig ond sirkel og en følelse av å aldri nå mål. Et fint sitat som hjelper meg hver eneste dag, er; 

” W o r r y i n g   d o e s   n o t   t a k e   a w a y   t o m o r r o w ` s   t r o u b l e s   –   i t   t a k e s   a w a y   t o d a y ` s   p e a c e ” . 

Er ikke det fint? Vi må minne oss selv på at her og nå er viktigst. Det er hva du gjør idag, akkurat nå, som tar deg et skritt nærmere målet du har satt deg. Ikke tenk så langt frem, det er ikke vits i å uroe seg for ting som sannsynligvis aldri kommer til å skje uansett. For nei, 90% av tingene du tenker på, er ikke realistiske. Tenk tilbake på gårsdagen som lærdom – lev idag – og se på fremtiden som et mål.
La oss prøve å ta det med oss inn i tirsdagen, skal vi?  

Jeg snapper forresten for Inspojentene idag, så om du vil se hva jeg gjør idag, kan du følge meg der ♡

Q: Lever du i fortid, nåtid eller fremtid? 

2 kommentarer

2 thoughts on “Tirsdagstanker!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.