Mål, grønn uke & vegetar-oppskrift!

Categories Mat

Heii og god mandag ettermiddag, dere!
Jeg håper dere har laget dere en fin start på den nye uka, og at dere kanskje til og med gleder dere litt til dagene som kommer. Jeg har allerede satt meg noen små mål for den kommende uka, som jeg tenkte jeg ville dele med dere. Jeg må bare ta opp en liten ting først! Jeg snakker ofte om dette med motivasjon, mestringsfølelse, hverdagsglede osv – og mange av dere er sikkert dritt-lei alt maset mitt om å sette seg mål, gå ut av komfortsonen, sette seg selv først, oppleve mestring, fokuserer på det positive bla bla bla.. – og det forstår jeg veldig godt. Likevell kommer jeg ikke til å slutte med det – nettopp fordi jeg trenger å høre det selv.

Noen ganger er jeg litt redd for at dere som leser bloggen min skal få et inntrykk av at jeg “kan” alt dette – at “positive tanker, hverdagsglede og mestringsfølese” er noe som kommer av seg selv hos meg. Og at hvis du følger disse såkalte “tipsene” mine, får du mitt perfekte liv og alt er bare fint og flott. Jeg håper dere skjønner at det ikke er realiteten! Jeg skriver blogg for å inspirere og dele mine erfaringer. Jeg skriver blogg fordi jeg elsker å skrive. Jeg skriver blogg aller mest for min egen del! Jeg skriver blogg når jeg tenker tanker jeg ønsker å “samle” på. Tanker som gir meg noe der og da – og som jeg, som alle andre, trenger å bli minnet på av og til. Man lærer mens man går, right? Bare en liten “reminder” på en mandagskveld, håper det gav mening. Her er mine små mål for den kommende uken: 

1. Spise mer plantebasert.
2. Dra på minst èn yogatime.
3. Gå flere kveldsturer.
4. Blogge 1 innlegg om dagen og ta gode gode bilder.
5. Teste ut nye Vegan/vegetar-oppskrifter.
6. Lytte til kroppen.
7. Være tilstede i øyeblikket. 
8.  Jobbe hardt for å nå mine mål. 

 

Så over til noe heelt annet. Den siste uka har jeg brukt mye tid på lese meg opp på dette med å spise mer plantebasert, hva det gjør med kroppen vår, hva det gjør med jorda og hvilke muligheter man har om man velger “grønt”. Jeg har ingen planer om å bli verken vegetarianer eller veganer, jeg vil bare lære mer, prøve noe nytt, kjenne hva det gjør med kroppen, og rett og slett forstå hva det innebærer. Jeg bruker derfor mye tid på å se på youtubere, lese meg opp på nettsider, teste ut ulike oppskrifter – og egentlig bare prøve meg litt frem. Dette med vegetarianer hadde ikke blitt så vanskelig tror jeg, men veganer derimot – der tror jeg foreløpig jeg hadde slitt litt. Noen som har noen erfaringer, tips, nettsider, argumenter eller lignende de vil dele med meg, så legg gjerne igjen en kommentar! Det hadde vært supergøy å høre!! Her er dagens vegetar-lunsj, som jeg forøvrig syntes smakte superdigg!! (oppskrift lengre nede i innlegget).

Processed with VSCO with c1 preset

V E G E T A R I A N    L U N C H   S A L A D :



Spinach, Tomato, Squash, Bell Pepper, Quark (the only non-vegan product. You can use soya replacements for a full-vegan salad), Lenses, Black Beans, Sliced Avokado, Fresh Lime juice, Chrushed Almonds, and Herbs.

… So this is how you do it :
Mix the spinach, vegetables, beans and lenses together, and add the avokado on top. Squeeze the lime juice all over the salad, and add a little extra on top of the quark! Spread the almonds, and finish the whole bowl with a few herbs. Enjoy!


Processed with VSCO with c1 preset
 

Q: Hva syntes du om å velge mer plantebasert mat?  

4 kommentarer

4 thoughts on “Mål, grønn uke & vegetar-oppskrift!

  1. Kristine Larsen: Så kult!! Alt er jo bedre enn ingenting, og vegetar-mandag er absolutt et bra tiltak for både kropp og jordklode 😀 Ønsker deg en fin uke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.