hits

Min mte komme tilbake til gode rutiner p;

  • 10.01.2018, 12:16

Heii dere, og god tirsdag!! Frst m jeg bare begynne med si tusen takk for responsen deres, de siste dagene. Jeg m bare f sagt hvor utrolig glad jeg er for at dere klikker dere inn og leser det jeg skriver. Jeg blir rett og slett litt stolt, fordi det betyr bare at det er meg dette str p - leverer jeg, leser dere. S tusen takk for det ♥​  ♥​ 

S over til noe heeelt annet. De av dere som flger meg p Instagram, har kanskje ftt med dere at jeg har et lite "prosjekt" gende denne uka. Jeg er rett og slett p leting etter min egen motivasjon, og jobber litt ekstra for komme inn i gode rutiner igjen. Dette med "nytt r, nye muligheter" er ikke bare bare, og for mange av oss kommer ikke motivasjonen for hverdag og rutiner, automatisk. Vi m faktisk gjre en innsats og minne oss selv p de tingene som gjr hverdagen bra, og som gir oss overskudd og glede. For dere, total avslapning, ribbe, sofa, film og julesjokolade er (sjukt) digg en liten periode - men det er overhode ikke det som gir oss overskudd, mestringsflelse og glede i en hektisk hverdag, er det vell? S, da handler det om finne tilbake til de gode rutinene vi la ifra oss i desember. Men, hvordan gjr vi det da...? 



For min del, noe som er viktig presisere da dette er veldig individuelt - funker den typiske "kickstarten" best. Jeg er ikke en person som kan ta "en ting av gangen", da mister jeg helt motivasjonen fr jeg er i ml.. For meg er det alt eller ingenting, bde nr det kommer til trening og kostholds-rutiner. Jeg starter med planlegge en "start" (typ mandag), og lager et notat p tlf med alt av hverdagslige ting jeg skal gjre i lpet av den dagen. Etterhvert som jeg fullfrer, huker jeg av punktene p lista. Og med "hverdagslige ting" mener jeg gjreml jeg vet gir meg en god flelse i andre enden. En slik liste for min del, kan for eksempel se slik ut; 

1. Starte dagen tidlig med en bra frokost, og dra rett p trening. 
2. Gjennomfre ei god kickstart-kt med hy puls og velser jeg mestrer. 
3. Dra p butikken etter trening, ukeshandle og fylle leiligheten med sunn, god og nringsrik mat. 
4. Lage en god lunsj.
5. Vaske leiligheten og skifte p senga.
6. Lage en god middag.
7. Slappe av, planlegge uka og fortsette i samme retning.
8. Legge meg tidlig, og se en episode av en serie jeg liker. 
9. Kl.22.00: God Natt! 


Nr tirsdagen da kommer, starter jeg dagen med godflelsen jeg hadde kvelden fr - og vipps, s var vi inne i en god sirkel igjen gitt! Det fine med denne skalte kickstart-metoden, er at man kommer raskt i gang, og fr kjenne p den gode mestringsflelsen man ubevist har savnet- og da ogs nsker seg mer av. Det er hardt der og da, men her handler det bare om ta et valg, bestemme seg for gjennomfre - fullfre. Ja, det er hardt og kjedelig der og da - men med en kickstart er smerten heldigvis kortvarig, og gevinsten stor. Etter min mening, er dette noe alle klarer! Og husk; faller du tilbake til drlige vaner - er hver dag en ny sjanse (as cliche as it sounds, men s sjuuuukt sjukt sant!!). Den tiden du bruker p gjre deg selv godt, er aldri drlig bruk av tid. 

- Do something today that you will be proud of tomorrow. (dronningen av quotes, der har du meg ja.)

 

 


Q: Har du kommet tilbake i gode hverdagsrutiner, etter jula?

Victoria Larsen

10.01.2018 kl. 13:10
Kjempe flott innlegg!! Ja, jeg har lagt til meg gode vaner og har til og med kuttet ut kjtt, for bli vegetarianer :-)

Kristine Larsen

10.01.2018 kl. 16:28
Utrolig fin liste for ha kontroll p dagen!

Thea

11.01.2018 kl. 22:02
Digger at du har en slags 'dagsliste'. Selv har jeg ikke mys struktur i hverdagen.. men har jo kommet inn i en god rutine med spise og trene hver dag

Search

Bloggdesign