Mine treningsfavoritter

Categories Trening/helse

Favoritter i treningsbaggen: 
Er det en ting jeg må ha med meg på trening, er det baggen min. I baggen har jeg et par ting jeg ikke klarer meg uten, og som jeg nesten bruker hver eneste gang jeg er på trening. I treningsbaggen min ligger; minibands, drikkeflaske med saft, treningsdagboken min, headphones, løpesko (just in case jeg får sjukt lyst til å løpe.. skjer aldri), hårstrikk og kameraet mitt. Noen ganger finner du også en pre-workout, BCAA eller proteinshake også – gjerne hvis jeg ikke skal hjem etter trening, er sliten, eller motivasjonen er på bunn! 

Favoritt styrke-øvelse: 
For overkroppen: militærpress, stående skulderpress med hantler, nedtrekk og en-arms roing på benk. LOVE IT!
For bein/rumpe: Bulgarsk utfall med stang, frontbøy, step-up og strake markløft. 

Genser fra Familiebutikken.no // Sweatpants fra Nelly.com // Sko fra Reebook // Pulsklokke fra Polar 

Favoritt treningsmerke: 
Nike, Adidas og Reebook er nok mine absolutt favoritter, og det jeg bruker mest. Jeg elsker både fargene, designet og passformen – og digger egentlig hele merkevaren, markedsføringen og feelingen! 

Favoritt proteinbar: 
Barebells og Nutramino! Absolutt ingenting i verden kan måle seg med disse to barene. De smaker seriøst vanlig sjokolade, og har ikke den “protein” smaken som mange barer får når de skal “sunnifiseres”. 

Favoritt proteinpulver: 
Proteinpulver fra Nutramino med sjokolade- eller vaniljesmak! Jeg bruker kun disse to, og syntes begge to smaker såå digg! Sjokoladepulveret bruker jeg i havregrøten min, og vaniljepulveret pleier jeg å bruke i pannekaker, muffins osv. Gode på smak og bra næringsinnhold på begge to! Jeg kjøper mine HER

Favoritt treningsblogg: 
Åh, her er det så utrolig mange flinke bloggere å velge mellom! De jeg er oftest innom, og som inspirerer og motiverer meg aller mest, er nok: Pia Seeberg, Maren Erdvik, Dedication-Kristine og iChristinesunivers. Altså, råere damer skal du lete lenge etter!!

Favoritt instagram-konto: 
Her er det også en hel haug av fine, inspirerende og motiverende mennesker å velge mellom. Likevell gjelder det å finne de menneskene som inspirerer deg på en positiv måte, uten å gi deg dårlig samvittighet, få deg til å føle deg misslykket eller dårlig. Jeg har mange favoritter, men jeg syntes absolutt dere burde følge Hanna Öberg, Maria Borge, Helene Celine Sjøberg, Alexandra Skjørstad, Andrea Hegna og Kristin Birkelund. Utrolig flinke jenter alle sammen som gir meg mye inspirasjon i hverdagen, på hvert sitt område. Søk dem opp på Instagram og ta en titt! 

Favoritt treningsmusikk: 
Har dilla på gamle sanger for tiden, så er ikke så mye nytt å hente her dessverre.. Men boost får du hvertfall!! Haha..
1. Julia Michaels – Issues
2. Unge Ferrari – Nostalgi 3Millioner
3. Tomine Harket – Du fortjener å være alene
4. Rihanna – Good girl gone bad 

 

Favorittmåltid før trening:
Her går det i veldig mye forskjellig, alt ut i fra når på dagen jeg trener. For min del, liker jeg aller best å trene tidlig, ca 2-3 timer etter frokost. Da har jeg spist frokosten min som er havregrøt med proteinpulver, bær og syltetøy før treningsøkten. Hvis det går for lang tid mellom frokost og trening, spiser jeg ofte et mindre måltid rett før økta – typisk en frukt, riskaker med ost og skinke eller noe annet som inneholder karbohydrater. Likevel må jeg nok si at havregrøtfrokosten er favoritten før trening. 

Favorittmåltid etter trening: 
Etter trening spiser jeg ofte lunsj, eller eventuelt middag. Jeg drikker ofte en proteinshake i garderoben rett etter økta, slik at kroppen får påfyll av proteiner så fort som mulig. Når jeg kommer hjem, lager jeg meg et større måltid med litt mer proteiner, mye karbohydrater og litt fett. Mitt favoritt etter-trenings måltid er kanskje havrepizza med kylling, eller speltlumper med kjøttpålegg, ost og grønnsaker. Det ER så digg det! 

Favoritt kondisjonsøkt: 
Jeg er veldig opp-og-ned når det kommer til løpeglede og kondisjonstrening. Jeg har perioder hvor jeg ikke trener kondisjon at all, også har jeg perioder hvor kondisjon er min favoritt-ting å gjøre på trening. Når jeg først løper, er jeg nok mest glad i langkjøring – altså å løpe lengre distanser med lavere intensitetsnivå. Intervall er hardt og brutalt, og ikke noe jeg syntes er veldig veldig gøy kan man si.. Jeg kan nevne to favoritt-økter i hver av kategoriene; 

Langkjøring: 
60 min, så lang distanse som mulig. Dette er bare noe jeg har gjort for meg selv den siste tiden, som en slags liten “utfordring”, hvor målet er å løpe/jogge/gå så mange km som mulig på 60 min. Gøy å se forbedring! 

Intervall: 
10 x 10 x 10 x 10 
10 min rask gange i oppoverbakke 
10 min rolig jobb med 2% helling 
10 x 1min intervall med 30 sek på/ 30 sek av. 
Nedtrapping: 10 min rolig nedtrapping -> jogg ned – rask gange – rolig gange

Favoritt treningsutstyr: 
Kalk, Minibands, bluetooth-headphones, og pulsklokka mi fra Polar. Disse tingene gjør treningen min så mye enklere, gøyere og mer motiverende!

 

1 kommentar

1 thought on “Mine treningsfavoritter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.