Mitt mål for 2018

Categories Mote

Heiii igjen dere – det var litt for lenge siden nå, eller hva?
Det er nytt år og nye muligheter, nyttårsforsetter som skal jobbes mot og mål som skal nås. Er vi klare dere? Jeg kan være den første til å innrømme at hverdagen ikke fristet sånn kjempemasse nå etter en hel måned med julekos, bakedager, filmkvelder, familiemiddager, juleforberedelser og hygge fra morgen til kveld.. Spesielt ikke etter en såå fin desember som jeg føler jeg har hatt i år. Noen som kjenner litt på samme følelse eller..? Det tror jeg.
Heldigvis, vet jeg å sette pris på de små tingene som gjør hverdagen litt ekstra bra. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg daglig, tenker nøye igjennom hva som er fint med akkurat den dagen. Leter etter små ting som kan motivere meg, små ting å se frem til, og mennesker som gjør meg glad. Gulrota som tar meg igjennom dagen på en litt ekstra fin måte. Jeg tror det er nøkkelen til hverdagslykke. Har du tenkt på det? Hva og hvem som gjør hverdagen din litt ekstra fin? 

Jeg er ingen nyttårsforsett-person, og har egentlig sluttet helt med å sette en haug av mål for meg selv hver nyttårsaften. Jeg har funnet ut at disse målene egentlig bare gir meg dårlig samvittighet og følelsen av å feile – altså ikke spesielt mye positivt. Og hva er egentlig da vitsen? For min del, passer det meg bedre å sette små mål, hele året. Mitt mål er rett og slett å gjøre så godt jeg kan, året rundt. Veldig mange starter “på nytt” èn gang i året – jeg starter når jeg føler jeg trenger det. Dere som kjenner meg, vet at mandag er en hellig dag for meg. Hver mandag er en ny start med nye muligheter til forbedring, både på trening, personlighetsmessig, mentalt og fysisk. Og ja, det er klisjè – men det er så sinnsykt sant. Vi kan starte på nytt hver eneste dag, hvert minutt, hvert sekund – eller vi kan starte på nytt hver uke, hver måned og hvert år. Jeg tror på små mål hele året. Jeg tror det vil gi deg større mestringsfølelse jevnt over, en fin balanse, små hverdagsgleder, fine øyeblikk og flere oppturer.
Er du en nyttårsforsett-person? 

DAGENS SMÅ MÅL ; 
– Lage god mat som jeg kan ta med meg på jobb.
– Dra på jobb og gjøre en skikkelig god innsats der!
– Fylle opp kjøleskapet med god, sunn og næringsrik mat 
– Drikke masse vann- jevnt igjennom dagen!
– Smile masse, og være den personen jeg ønsker å møte selv! 
– Planlegge blogginnlegg
– Lage ordentlig middag etter jobb! (Blitt mye raske løsninger denne uka…)
– Være takknemlig. 


 

1 kommentar

1 thought on “Mitt mål for 2018

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.