Juleuka som gikk

Categories Hverdagen

AKKURAT NÅ: 
Akkurat nå er klokka snart 11 og jeg har vært våken en stund allerede. Jeg har spist frokosten min, drukket opp kaffekoppen og sitter egentlig bare å nyter lørdagsmorgen, mens Tarzan ruller og går på tv-skjermen. Imorgen er det nyttårsaften – det er sjukt å si. Planen idag er å shine ferdig leiligheten, rydde i rote-skap og skuffer, vaske gulv og hyller – rett og slett gjøre den fin til 2018! Videre skal jeg gjennomføre årets siste treningsøkt!! Kvelden skal jeg bruke sammen med ei venninne, og hjemme hos familien. “Akkurat nå” ble til “dagens plan”… sarryy! Som jeg sa; hverdagen kommer fortere enn man tror.. Nyt de siste fridagene nå, folkens – bruk dem på noe som gjør deg glad <3

UKAS FINESTE ØYEBLIKK: 
Åååh, det har vært såå mange fine øyeblikk denne jula, virkelig. Men jeg må nok kanskje si lille julaften og selve julaften. Det var to av de fineste kveldene jeg har hatt på lenge! Lille julaften er nok kanskje min favorittdag i jula. Jeg jobbet på formiddagen i år, men da jeg reiste hjem til jul etter jobb, kom julestemningen for min del. Tradisjonen tro, pyntet vi juletreet, spiste hummer, koste oss med juleprogrammene på tv, og spiste masse kaker og digg. En av de fineste dagene hele året etter min mening.
UKAS MUSIKK-FAVORITT: 
Emelie Hollow- Feeling of Christmas 
Christian Ingebrigtsen – Den første Julenatt 
Nils Bech- O helga Natt
Julemusikk <3333

UKAS OPPTUR: 
At lillesøster har vært hjemme på juleferie. Jeg elsker å ha henne hjemme fra militæret, og gjøre ting sammen slik vi alltid gjorde før. Vi har fått trent sammen, sett på tv, spist masse digg mat, og bare kost oss masse masse. Loveu lill`sis

UKAS NEDTUR: 
At jula allerede er over..? Haha trist å si, men sant.. Samtidig prøver jeg bare å tenke at det nettopp er derfor det er så koselig – at alt dette kun skjer èn gang i året! Pluss at jeg heldigvis liker hverdagen og rutiner også ganske godt! Ble brått ingen nedtur lengre da.. haha flottings

UKAS CRAVINGS: 
Julekaker og røkelaks. Ikke sammen altså, men ja, dere skjønner. Jeg tror ingen forstår hvor mye jeg elsker disse to tingene. Altså, mammas hjemmelagde julekaker er det beste i hele verden. Røkelaks er en slags julefrokost-tradisjon hjemme hos oss, så for min del, blir det ikke jul uten. Røkelaks og egg til frokost, pepperkaker til dessert, julekaker til lunsj, julekaker til kvelds, you name it.. Jula as!


UKAS TRENINGSØKT: 
Tro det eller ei, har jeg søren meg fått til et par gode økter denne jula også! Jeg har hatt et så enormt energi-overskudd pga all maten jeg har spist, at treningsøktene har gått som en lek. Jeg hadde ingen forventninger til treningen generelt i jula, noe jeg tror er litt av grunnen til at det har gått så bra. Da blir liksom alt bedre enn ingenting! Jeg har virkelig kost meg trening, både alene, med lillesøster og med venninner. Sosialt, gøy og sjukt digg! Litt bevegelse mellom måltidene gjør godt for både kropp og sjel, så det har vært en viktig del av jula for min del! ….slo til med litt lyrikk der ja! 😉
Jeg legger ved ei økt som meg og lillesøster kjørte et par dager før jul, og som både fikk opp pulsen, OG brant godt i både rompe, lår og legger! Prøv den ut da vell; 

 LEGDAY;
Oppvarming med minibands:
sidekick/kickback/ air-squat 
A1) Beinpress 10×4
B1) Bulgarsk utfall i stativ 8×4
C1) Leg extension 10×4
C2) Leg curl 10×4
D1) Goblet squat 10×3
D2) Step-up på benk 10×3
D3) Hipthrust med kettlebell på matte 10×3 
E1) Legghev i smith 10×4 
Avsluttende: 10 min i oppoverbakke på mølle 


UKAS MUSIKK-FAVORITT: 
Emelie Hollow- Feeling of Christmas 
Christian Ingebrigtsen – Den første Julenatt 
Nils Bech- O helga Natt
Julemusikk <3333

UKAS TANKE: 
Takknemlighet. Jeg vet det er klisjè, men det er så himla viktig å huske på hvor heldige vi faktisk er, og ikke minst hvordan alt i bunn og grunn handler om flaks. Jeg har tenkt mye på alt jeg har, er, opplever, ser, får og tar forgitt. Jeg har tenkt på familie, venner og menneskene rundt meg. Hvem gjør meg godt, hvem drar meg opp, og hvem drar meg ned. Jeg har tenkt på mat, sult, fattigdom og elendighet. Jeg har tenkt på små problemer, store problemer, kontraster, tilfeldighet. Jeg har tenkt på fremtiden, fortiden, barndom og minner. Jeg har tenkt på året som gikk og året som kommer. Hva jeg har gjort rett, hva jeg må gjøre om igjen og hva jeg aldri skulle gjort. Jula er heldigvis tiden for refleksjon- og det har jeg gjort mye av!

UKAS PERSON: 
Her må jeg rett og slett si både mamma, pappa og lillesøster. Jeg har verdens fineste lille familie, og jeg er så takknemlig for hver og en av dem. I jula får man liksom litt ekstra god tid til å tenke over hvor blessed man er, og hvor fine mennesker man har rundt seg. Det er ikke så ofte alle 4 er hjemme samtidig lengre, så denne julen har jeg passet på å bruke så mye tid som mulig på å være sammen med dem. 
Avslutter med et par snapshots fra min julehelg. 

Q: Hva er ditt beste minne fra jula 2017? 

2 kommentarer

2 thoughts on “Juleuka som gikk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.