Ferdig trent på 30 min – fullkroppsprogram!

Categories Trening/helse

God morgeen, 11 desember <3 
Kom blåååne, kom jente kom guuuuttt, snart kommer jula til…. neidaa.
Okei folkens, noen som er våkne og klar for ny uke?? Mandagen er tilbake, jobbhelga er over, og jeg våknet nettopp fra 9 timer deilig søvn. Shit det var digg! Imorgen har jeg siste eksamen før jul, så dagen idag skal brukes på skolen for å lese, lese, lese – men først skal jeg innom treningssenteret for ei skikkelig mandagsøkt på bein/rumpe. Det er så morro å tenke tilbake på hvor mye jeg hatet (ja hat er et sterkt ord, men det er nettopp det det var..) å trene bein for bare et halvt års tid siden. Når jeg slo meg til ro med at jeg ikke var like sterk i underkroppen som i overkroppen, og la opp treningen deretter – kom resultatene, gleden og motivasjonen for å trene bein mer og mer! Nå har jeg økt vektene i alle øvelser, og føler meg bare sterkere og sterkere for hver økt som går. Det er jo tross alt beina mine som skal bære meg resten av livet, så dem er det viktig å ta godt vare på, tenker jeg. 

Som jeg skrev til dere igår, hadde jeg kun tid til ei kort økt før jobb – noe som resulterte i ei intensiv fullkroppsøkt med fokus på utholdende styrke. Pulsen steg fort og jeg ble skikkelig fornøyd med resultatet, og tenkte derfor å dele økta med dere. Utrolig hvor mye man får gjort på bare 30-40 min, om man bare er effektiv nok og legger inn det ekstra lille støtet.

GÅRSDAGENS FULLKROPPSØKT : 
  Oppvarming med strikk : kick back/side kick + stretching 
Trisett: Frontbøy/ militærpress/ stående roing 10 x 3
Supersett: Step-up på benk med ekstra vekt/ triceps push-down 12 x 3 
Supersett: nedtrekk/ beinpress 10 x 3 

Trisett: Tre øvelser rett etter hverandre, uten pause. Pause mellom hvert sett. 
Supersett: To øvelser på rad, før pause mellom hvert sett. 

Her jobber du effektivt, med korte pauser, lettere vekter og høy intensitet. Kjør på, og vips så er du ferdig før du vet ord av det. Skikkelig digg økt når du ikke har tid til å være på treningssenteret i timevis. Test den da vell! 

 

1 kommentar

1 thought on “Ferdig trent på 30 min – fullkroppsprogram!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.