Uken som gikk :

Categories Trening/helse

AKKURAT NÅ: 
Akkurat nå sitter jeg godt plantet hjemme hos familien, klar for en avslappende lørdagskveld – akkurat slik det liker det best. Jeg skal se på Skal Vi Danse, spise godteri, kose meg med lille Maia, redigere litt bilder og film, og bare roe helt ned etter ei lang uke. Det trengs!

UKENS OPPTUR:
Å ha gjennomført ennå en eksamen. Shit for en deilig følelse det er! Jeg vet ikke hva som er greia, men før hver eksamen er det akkurat som jeg må igjennom hele følelses-spekteret på en gang. Jeg går fra å ville droppe ut og gi opp alt- til å gi totalt f i hvordan det går – til å gjennomføre uten nerver og med masse adrenalin. I mellom der, har jeg også gjerne felt en tåre, hatt lættis over hvor latterlig jeg oppfører meg, og sovet et par timer. Skjønner at jeg var fornøyd med å i det hele tatt klare å gjennomføre eller..? Herregud jeg må le av meg selv as.

UKENS NEDTUR: 
Refererer til punktet over her, og trekker frem perioden fra jeg fikk eksamen- til jeg hadde levert og gjennomført den. Trenger ikke si mer enn det tror jeg! 

UKENS REPEAT: 
Unge Ferrari- Født på en øy
Unge Ferrari- Jodeci 969
Andreas Wijk, Jimi Tents- Blue Ribbon
Arif- AV&PÅ
Coldplay- Everglow
Highasakite- Samurai Swords (Acoustic Version)

UKENS TANKE: 
Denne uken har jeg egentlig tenkt veldig mye på hva jeg gjør, vil og ønsker med livet mitt. Jeg vet jeg er på rett vei, men samtidig har jeg en konstant følelse av at noe mangler. Jeg vet ikke hva det er, og jeg vet heller ikke hvordan jeg skal forklare følelsen – men den er der. Jeg vet ikke om det er noe nytt jeg trenger, om “den noen” prøver å få meg ut av komfortsonen, eller om jeg bare ikke klarer å roe meg ned og sette pris på det jeg har. Jeg har (faktisk så lenge jeg kan huske) alltid følt meg dratt i to forskjellige retninger. På den ene siden elsker jeg rutiner, hverdagen min og roen jeg får av å være trygg. På den andre siden søker jeg alltid noe nytt, nye utfordringer, trenger å føle meg utenfor komfortsonen, kjenne mestring og “leve litt”. Men hvordan kobler man disse to tingene da?? Umulig oppgave, uten å virke som en forvirret vimsekopp som ikke klarer å slå seg til ro med noe som helst.. Jeg får vell bare jobbe videre med tanken, og håpe på et svar. 

UKENS CRAVING: 
Julemat!! Nå som kakemennene, julebrusen, mandarinene og pepperkakene har kommet til butikken, klarer jeg snart ikke vente lengre. Favorittmåneden er snart i gang og jeg craver allerede julesjokolade, julekaker, ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker, kakao og gløgg. Anyone else? 

UKENS TRENINGSØKT: 
Det tror jeg må være fredagens legday med Susann. Shittmaybritt, jeg er så støl i rompa at jeg faktisk har hatt problemer med å gå normalt på flat bakke i hele dag. Vi kjørte høy-rep, altså med lettere vekter og flere repetisjoner. Med en slik økt kan jeg både love deg høy puls og svette – pluss at det brenner og svir for real i alle muskler! Haha, men heldigvis dere, er det snakk om deilig smerte (ehe, irriterende ting bare treningsfolk sier i know). Men seriøst, jeg eeelsker følelsen jeg får når jeg virkelig kjenner at jeg har trent og brukt de rette musklene. Det er digg, spør du meg. Og husk: det er ikke farlig å trene eller bevege seg selvom man er støl – det er bare litt ekstra (u)behagelig 😉 

UKENS IRRITASJON: 
Når tekniske ting ikke funker. Jeg fortalte at jeg måtte levere inn Macbooken min, right? Det finnes INGENTING i hele verden som irriterer meg mer enn akkurat det. SPESIELT ikke når du har masse ting å gjøre, og halvveis har gjort ting som plutselig bare blir borte.. Nei, jeg kjenner dette ikke er kvelden å snakke om akkurat dette på. Blir seriøst i dårlig humør av tanken. 

UKENS GLEDE: 
Har vært mye glede denne uka faktisk, men en av dem var torsdagskvelden hos min bestevenninne Adine. Jeg har nemlig fått for meg at jeg skal strikke en genser i vinter, som et lite mørke-prosjekt for å unngå vinterdepresjonen (ehee..), noe Adine har hjulpet meg litt med. Vi møttes etter trening, spiste middag sammen, og brukte resten av kvelden på å strikke, drikke te og prate om alt mellom himmel og jord. Perfekt kveld, og en skikkelig hverdagsglede <3 

Q: Hva har vært det beste med din uke??

2 kommentarer

2 thoughts on “Uken som gikk :

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.