Energirikt Bananbrød

Categories Mat

Heii nydelige dere, og good mandag
Etter jeg la ut et par bilder av dette deilige bananbrødet på instagram i går, fikk jeg en del spørsmål om jeg kunne legge ut oppskrift på bloggen- og det kan jeg selvfølgelig gjøre! Bananbrød er noe av det beste jeg vet, og jeg må faktisk passe skikkelig på så jeg ikke hiver i meg hele brødet på en kveld. Jeg vet flere bruker dette som kake og bare spiser det rent, noe som også går fint an! Jeg personlig, elsker å bytte dette ut med en klassisk brødskive med pålegg på. Supergodt med en skive ost og paprika, sjokoladepålegg, peanøttsmør eller noe annet digg du liker på skiva. Bananbrød er søtt og godt, supersunt og energirikt- perfekt før trening foreksempel! Gårsdagens lunsj ble et par skriver bananbrød med egg og avokado, med en deilig salat ved siden av.
Nam nam
(Oppskrift lengre nede i innlegget)



DU TRENGER:
260 g havremel
1 dl linfrø/solsikkekjerner (kan sløyfes)
4 egg
100 g lett melk
2 modne bananer
40 g vaniljestang/vaniljeprotein (kan sløyfes)
2 ts kanel
2 ss Kesam
1 ts bakepulver
60 g nøtter til topping
40 g blåbær til topping

SLIK GJØR DU:
Bland alle ingrediensene i en bolle, bortsett fra nøtter og blåbær. Mix til du får en fin og jevn røre. Hell i en brødform og topp med blåbær og knuste nøtter. Sett inn i forvarmet ovn på 180c i 35-40 min. Steketiden kommer ann på høyden på brødet, så følg med og bruke gjerne en stekepinne for å sjekke underveis. Når det ikke henger noe igjen på pinnen, er brødet klart!


// Oppskrift inspirert av Bettina Kojan

 

Q: Har du smakt bananbrød? Hva syntes du?

2 kommentarer

2 thoughts on “Energirikt Bananbrød

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.