Min torsdag – time for time!

Categories Hverdagen

07.00: FROKOST
Alarmen ringer, jeg står opp, slår på kaffetrakteren og starter på havregrøten. Morgenen min går på autopilot, har faste rutiner, og jeg elsker hver minste lille del av den. Med en stor kaffekopp med melk, og en god skål havregrøt med vaniljesmak – setter jeg meg i senga, tuner inn God Morgen Norge, finner frem maccen og koser meg i et par timer før dagen starter på ordentlig. Disse timene er hellige – og da spesielt på lange dager som denne, hvor ting går i ett. Og frokost folkens; dagens viktigste måltid!! #neverskipbreakfast (faktisk verdt en hashtag ass). Sånn, da var jeg mett og god, og klar for dagens gjøremål!

Processed with VSCO with c1 preset

09.00: TISSETUR
Lille Maia kommer først, meg. Etter frokost, litt lek og kos, er det derfor tid for tissetur. Meg og Maia tar ofte en liten tur til parken, hvor hun får møtt både fugler, hunder og kan tisse hvor hun vil. På dager hvor det ikke er så mye tid til lange turer, må vi utnytte de små stundene så godt vi kan. Hun er hvertfall fornøyd og vil som regel bare inn i varmen igjen så fort som mulig.. Haha, søtaa! Se forresten så fiint det var ute i går morges da – skikkelig høst! Sola var på vei opp, det var høst-kaldt i lufta og nydelige farger på trærne. Hadde jeg hatt mer tid hadde jeg tatt med meg kameraet på tur igår altså – helt nydelig.

10.00: DAGENS TRENINGSØKT
…Videre går turen på trening. Det ble en god økt på hele overkroppen, fin intensitet, masse motivasjon og verdens deiligste følelse etterpå! Jeg kjørte supersett og fikk opp pulsen litt i tillegg, noe som var diigg! Full av adrenalin og rik på endorfiner – beste måten å starte dagen på, mener hvertfall jeg. Tidlig trening, gir meg både motivasjon og energi til å klare resten av dagen. Nå er det bare hjem å fylle på med ny energi, før turen går videre på skolen! LET`S GO!
 

12.00: LUNSJTID
Favorittmåltidet i løpet av dagen, er helt klart lunsjen. Her er det også supersmart og ha forberedt seg litt, så du slipper å ende opp dårlig tid og raske løsninger! For et par dager siden, laget jeg et brett med proteinrundstykker, som jeg hadde et par igjen av! Jeg kokte egg, fant frem favorittpålegget og laget meg denne deilige lunsjen – ..og bare for å nevne det; det var KUN den første talerkenen som så sånn her fin ut.. Haha, det gikk ned på høykant etter dette for å si det sånn! Nam nam <3 Et lite tips her, er å koke opp flere egg og ha liggende i kjøleskapet, eventuelt ta med i nisteboksen på jobb/skole. Planlegg måltidene dine, det gjør ting såå mye enklere resten av dagen!

12.30: PAKKE I POSTEN
Jeg fikk en melding om en pakke i posten, og uansett selvom jeg egentlig ikke hadde tid til dette, måtte jeg bare dra for å hente den før skolen. Jeg har nemlig bestilt noe gøy fra Aimn, som jeg vil vise dere i et senere innlegg! Dette er såå smart, og jeg gleder meg til å ta dem i bruk. Hehe, kan du gjette hva det er?

Processed with VSCO with f2 preset

13.00: FORELESNING
Daaa var det tid for å bli et lite hakk smartere, dere! Jeg dro på forelesning for å lære om løfteteknikk, noe som var sjukt interessant og gøy! Tenk at jeg kan bruke skoledagene på å lære om trening, som jeg interesserer meg for på ordentlig liksom!? Det er såå kult, syntes jeg!! Så til de som lurer på det: ja, jeg trives sinnsykt godt på studiet. 
 

15.30: JOBB OSV..
Etter skolen dro jeg direkte på jobb, hvor jeg egentlig var resten av kvelden.. Det skjedde ikke sånn supermye interessant etter dette, så der stoppet egentlig bildene dessverre.. Jeg kan jo oppsummere litt; etter jobb gikk jeg en god kveldstur med Maia, som hadde vært inne altfor lenge idag.. Måtte gjøre opp for den dårlige samvittigheten, haha huff. Etter turen kom vi oss omsider hjem, laget kveldsmat, tente lys, kokte en stor kopp te – og rett og slett bare koste oss resten av kvelden. Etter en sjukt laang dag, var det deilig å endelig puste ut, senke skuldrene og bare la øynene falle. 
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with f2 preset

 

Q: Hva syntes du om slike innlegg? Gøy?

2 kommentarer

2 thoughts on “Min torsdag – time for time!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.