Middagstips!!

Categories Mat

Heii dere! Jeg tenkte egentlig bare å stikke innom med et lite middagstips til de av dere som ennå ikke har planlagt ukas middager. Jeg jobber for tiden med et lite prosjekt som handler om bruke litt mer tid på middagen, og ikke ende opp med speltlumpepizza 5/7 dager i uka.. Ja, jeg elsker spellumpepizza, og ja, jeg tror jeg har laget alle varianter man kan finne på – men la oss være ærlig, det blir litt kjedelig i lengden… Jeg vil prøve ut nye ting, og bli flinkere til å lage ordentlig middag, som mamma ville kaldt det!

I den annledning, tenkte jeg å dele gårsdagens try-out med dere. For at jeg skal gidde å lage noe annet enn pizzaen min, må det være næringsrikt, ta kort tid å smalle sammen, og smake digggg! Denne retten (hvis man kan kalle det det..?) syntes jeg oppfylte de kriteriene, og er absolutt noe jeg kommer til å lage igjen. Sunt, godt og veldig enkelt – perfekt for en hektisk studenthverdag. Jeg legger ved oppskriften lengre nede i innlegget, til de som vil prøve den ut.

Alt du trenger er;
Karbonadedeig
Røde bønner
Hakkede tomater
Blomkål, brokkoli, gulrot og rosenkål (jeg pleier å bruke frossne grønnsaksblandinger fra frysedisken)
Fullkornspasta
Avokado
Kesam
Krydder: tacokrydder/ tandori/ salt

Slik gjør du; Kok opp pasta, og putt grønnsakene i samme gryte mot slutten av koketiden. Stek karbonadedeig sammen med hakkede tomater og røde bønner. Bland alt sammen i en skål og tilsett kesam og avokado. Så sjukt enkelt, og dødsgodt! Haha, det er vanskelig å se at jeg har pasta i bollen, men den ligger på bunnen, under alle grønnsakene. Skulle se fint ut for bildet vett.. lol.
NYT MIDDAGEN FOLKENS!

..Såå folkens, idag har jeg fått redigert ferdig vloggen fra lørdag til dere! Jeg tenker å legge den ut på bloggen ikveld, så stay tuned <3
 

3 kommentarer

3 thoughts on “Middagstips!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.