Kroppen kan ikke leve på adrenalin

Categories Mat

Det er fredag, sola skinner, jeg føler meg endelig litt bedre i kroppen – og har en såå fiin helg i vente (lover å fortelle mer om helgen senere idag). Denne følelsen skal jeg holde på, og nyte – i hele dag. Jeg har måtte la bloggen ligge litt denne uka, noe som har vært skikkelig kjipt. Jeg var liksom inne i en god flow, og merket at jeg hadde dere med meg – men denne uka har jeg rett og slett måtte lytte til kroppen og priorotere meg selv fremfor alt. Jeg har ligget rett ut i senga og ikke gjort noe annet enn akkurat det jeg har vært nødt til. På onsdag hadde jeg tidligvakt på jobb, etterfulgt av praktisk undervisning i baseøvelser på skolen – og der gikk all energien jeg hadde samlet opp, ut igjen. Noen ganger når det blir litt for mye, i en litt for lang periode, må man legge inn “hvile- punktet” som en del av ukesplanen. Uansett hvor kjedelig og lite meningsfult det føles, er hvilepuls så utrolig viktig for kropp og sinn. Jeg begynner å kjenne meg selv, og vet at jeg fort kan kjøre meg altfor hardt i perioder med mye inspirasjon. Jeg blir så gira og vil liksom klare alt på en gang! Dessverre kan ikke kroppen leve veldig lenge kun på adrenalin, før den sier stopp. Den trenger tid, energi, hvile, ro, søvn… Så ja, det er det jeg har brukt den siste uken på gi den. Og idag, for første gang på over 1 uke, føler jeg kroppen smiler litt igjen. Gud for en deilig følelse, så ja ” denne følelsen skal jeg holde på, og nyte – i hele dag.”

S J O K K O G R Ø T  :

1.  2 dl havregryn (gjerne lettkokte for en smoothere grøt)
2. vann/melk (litt mer enn at det dekker grynene)
3. Kok opp!
4. Når grøten er ferdig kokt, rører du inn 1 scoop proteinpulver med sjokoladesmak (Nutramino delicious chocolate)
5. Topp med syltetøy, banan, bær eller peanøttsmør

. . . Nam nam!

Vi blogges senere idag – jeg har masse på hjertet etter ei uke i senga, og håper dere fortsatt er med meg

Q: Hva er dine helgeplaner?

2 kommentarer

2 thoughts on “Kroppen kan ikke leve på adrenalin

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.