En litt annerledes mandag

Categories Hverdagen

Igår hadde jeg en litt annerledes, men veldig veldig fin mandag. Jeg kunne som sagt ikke dra på trening, noe jeg vanligvis alltid gjør på mandager – så da var det bare å finne andre ting å fylle dagen med, som gjør meg glad. Det var skikkelig høst i Kristiansand igår, og jeg hadde egentlig bare lyst til å finne frem parkasen  og tulle meg inn i et stort skjerf. Litt deilig følelse, men samtidig litt vondt å tenke på at sommeren 2017 snart er over for godt. Det har vært en fin sommer da, sånn alt i alt har jeg egentlig hatt det veldig veldig fint.

Etter 3 lange dager i senga, var det på tide å finne på noe litt mer spennende. Jeg er mildt sagt greit lei av å kun se de fire veggene i hybelen min, så jeg bestemte meg for å ta med meg høstfølelsen og skolebøkene på cafè. Helt alene. Jeg har aldri forstått meg på mennesker som syntes det er “kleint” å sitte alene på cafè..? Jeg kjøpte meg en kaffekopp, fant meg et koselig lite hjørne, og leste pensum i et par timer. Med behagelig musikk på øret, ullgenser og grått vær ute, fikk jeg virkelig en forsmak på høsten, som jeg elsket. Jeg har tenkt at jeg er litt for flink til å romantisere høsten – men kanskje den faktisk er romantisk? Jeg pleide å gjøre akkurat dette da jeg bodde i oslo og studerte der. Jeg pleide å sitte på kaffebrenneriet i timevis og se på mennesker, lese og drikke kaffe. Gode minner. Dette er egentid jeg setter stor pris på. En litt annerledes, men veldig veldig fin mandag.

Mandag 28.08.17  Jeg tok to nye hull i øret. Jeg har tenkt på det en god stund. Jeg er veldig fornøyd.



… Note to everyone Det er ikke kleint å dra på cafè alene. Det er faktisk veldig deilig og man får gjort/tenkt på masse nødvendig.

Processed with VSCO with x1 preset

Pappa hadde med plommer fra plommetrærne hjemme, til meg. Jeg spiste plommer hele kvelden. Igjen, romatisering av høsten…

Processed with VSCO with c1 preset

…En litt annerledes, men veldig veldig fin mandag.

 

1 kommentar

1 thought on “En litt annerledes mandag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.