Hva trening kan gi deg

Categories Trening/helse

For meg, kan ikke gleden med trening sammenlignes med noe annet. Det er følelser jeg ikke en gang kan beskrive – følelser man må oppleve. Tanken på trening får meg til å smile, det gir meg selvtillitt og mestringsfølelse, det får meg til å koble ut og fokusere. Når jeg er på trening er jeg tilstede, jeg gjør noe som føles meningsfult – jeg gjør noe for meg. Har du noen gang gått fra treningssenteret og angret på at du dro dit? Jeg kan være så sint, lei meg og umotivert jeg bare vil før trening, for tro meg – det er jeg oftere enn dere kan forestille dere! Jeg kan føle meg så ekkel, stygg og verdiløs jeg bare klarer – men i det jeg setter foten på senteret, gjennomfører et par øvelser, løper en tur, eller i det minste prøver så godt jeg kan – er tankegangen forandret. Det er helt magisk. Jeg tror som sagt det må oppleves for å forstås. Jeg tror ikke folk forstår hvor mye det mentale har å si, både før, etter og under fysisk aktivitet. Det er nok der det ligger, for min del hvertfall. Jeg har fått kjenne på hvordan min mentale styrke har endret seg etter jeg oppdaget trening – og jeg kan med hånda på hjertet si jeg liker den Marie jeg er idag, mye bedre.

Nå skal ikke jeg være en av dem som får trening til å høres ut som en himmel full av rosa skyer, for det er det så absolutt ikke alltid! Alle disse gode følelsene, er lærdom. Og hvordan lærer man? Jo, ved å feile. Jeg har ikke telling på antall dårlige økter, dårlige perioder og vonde følelser. Jeg har tapt, feilet og falt. Jeg har vært ukomfortabel på trening, følt meg dårligere enn alle andre, gått fra trening og aldri hatt lyst til å dra tilbake igjen. Jeg startet et sted jeg også, akkurat som alle andre. Det er også derfor jeg er der jeg er idag – absolutt ikke ferdig, men så mye mye klokere og sterkere enn jeg noen gang har vært. Jeg gir aldri opp, noe jeg faktisk er sinnsykt stolt av. Hele denne reisen gir meg så enormt mye mer enn jeg kan forklare med ord. Nå den siste tiden, har jeg endelig forstått at dette er det jeg virkelig brenner for- og vil drive med videre. Jeg vil jobbe med mennesker, og vise dem hvordan trening kan hjelpe dem å bli den beste utgaven av seg selv. Nettopp slik det har gjort meg til den Marie jeg er idag. Jeg vil gi andre mennesker den beste følelsen i hele verden – følelsen av ekte treningsglede.

Q: Hva gir trening deg?
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.