Plutselig student igjen!

Categories Mote

Når jeg skriver dette, er klokka er 06:55, og denne jenta er klar for sin første skoledag.
God morgen, mine venner! Igår skjedde det utenkelige. Helt plutselig, når jeg endelig (dagen før!!) hadde funnet en ny løsning på hvordan jeg skulle legge opp høsten min – da skjer det. Jeg sier alltid at ting skjer for en grunn. Det tror jeg virkelig på! Jeg tror at uansett hva som skjer, så gir det mening i det store bilde – og forstår vi det ikke der og da, så forstår vi det senere. Igår var et eksempel på det. Jeg var på jobb og fikk helt plutselig en telefon fra universitetet om at jeg hadde fått plass på studiet jeg har ønsket meg mest av alt i hele vår. Jeg har ligget på 5 plass på den hersens ventelista i over 1,5 mnd nå, og hadde faktisk gitt opp håpet å slått meg til ro med back-up-høsten 2017.

Jeg har ikke snakket så mye om dette med studier, jobb, skole og utdanning på bloggen tidligere – og det er rett og slett fordi det alltid har vært usikkert,  skummelt og uvist. Jeg har brukt veldig lang tid på å finne ut hva jeg vil, hvilken vei jeg skal gå i livet og hva målene mine er. Det er først nå, som jeg skrev igår, at jeg har funnet en vei jeg trives med, og som jeg ønsker og fortsette å gå. Da jeg fikk denne telefonen igår, og damen bak røret spurte om jeg ville ha plassen, føltes det som tusen brikker falt på plass, og alt som har skjedd de siste mnd, gav plutselig veldig mye mening. Jeg takket selvfølgelig ja til plassen og starter på skolen allerede idag. Herregud, jeg er student igjen!? 2 år senere. Ikke et sekund for tidlig. Ikke et sekund for sent. Bare veldig veldig riktig, her og nå. Jeg merker jeg er skikkelig klar for å lære igjen, lese pensumbøker, bli kjent med nye mennesker med samme interesse som meg – og ikke minst utvikle meg.

Alt skjer for en grunn – jeg bare vet det.

Jeg skal fortelle mer om skolestart, hvilket studie jeg starter på og hvordan ting blir fremover, senere – for nå, nå må jeg faktisk pakke skolesekken og komme meg til UIA. Og helt til slutt, til alle dere som også starter på nye eventyr i høst; lykke lykke til Nyt hvert sekund, vær deg selv og vær stolt av alt du mestrer og får til på veien. Det er ikke bare bare – og du er RÅ som gjør ditt beste.

Q: Er du student i høst?

2 kommentarer

2 thoughts on “Plutselig student igjen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.