LEG DAY PROGRAM

Categories Trening/helse

Heii fine, tålmodige dere
Det er freeedaaaag igjen, og selvom jeg har jobbhelg og ikke kan ta heelt fri før søndag, så er det likevel superdigg med helgefølelse, litt ekstra kos og snaart litt fri. Jeg har egentlig vært våken ganske lenge, spist frokost, drukket kaffe, opplevd regn/solskinn/storm/sol/ og nå regn igjen.. Himmelen må ha PMS for tiden ass, for jeg er så drittlei av dette ustabile været den gir oss. Sommeren 2017, hvor ble du av? MEN jeg er positiv, og litt regn skal ikke ødelegge fredagen min. Såå, nå skal jeg straks dra ned på trening og gjennomføre ei litta økt før jobb. Jeg gleder meg allerede til den gode følelsen etterpå – ahh, noen som skjønner?

, nok tomprat, og over til det dette innlegget egentlig skulle handle om. Jeg tenkte nemlig å dele gårsdagens leg day med dere! Gira på det? Jeg var nemlig på trening med ei venninne igår, og siden hun snappet på @inspojentene (følg dem på snapchat, såå mange inspirerende og flinke jenter altså!!), fikk vi tatt en del bilder mellom settene. Vi filmet også en del av øvelsene, så hvis noen er interessert i å se, ligger det på min instagram-story @marievigebo OG på inspojentene på snapchat. Ikke hver dag jeg ser “bloggvennlig” ut på trening heller, så her var det bare å benytte seg av mulighetene. Haha 9,8 av 10 ganger, rusler jeg inn på treningssenteret med smale øyne, håret i sovedått og uten en gang å ha tenkt tanken på å sminke meg.. Veldig pen med andre ord.
Her kommer gårsdagens LEG DAY;

Oppvarming: Minibands
A1) Dype Knebøy på benk 6 x 4
B1) Bulgarsk utfall 6 x 4
C1) Benpress 6 x 4
D1) Hipthrust i smithmaskin 6 x 4
E1) Leg extensions, et ben 6 x 4 (pr ben)
F1) Step up på kasse/benk 6 x 4 (pr ben)


♡ TIPS:
Som dere ser, kjørte vi kun 6 repetisjoner pr sett. Vi kjørte 4 sett på alle øvelsene, så tungt som mulig. Når man gjør det på denne måten, klarer man gjerne tyngre vekter enn vanlig, nemlig fordi det “kun” er 6 repetisjoner. Når man da i tillegg kjører 4 sett, istedenfor 3, får man virkelig presset seg tildet ytterste. Du trenger faktisk ikke gjennomføre 20 forskjellige øvelser pr treningsøkt, eller være på treningssenteret i 3 timer, for å få resultater. Prøv å sette opp en økt med 5-6 øvelser og fokuser på å få ordentlig kontakt i hver øvelse og repetisjon. Bruk litt tid, kjenn etter og prøv å øke i noen av dem – tro meg, du er nok sterkere enn du tror! Dette er absolutt en økt å annbefale.



 (Hahah søta konser med tunga ute!! Sjarmerende…)

Program av: Susann Frustøl

Q:Hva syntes du om slike innlegg? Er dette gøy?? hahah
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.