Jeg er heldig.

Categories Tanker og meninger

Jeg har funnet oppskriften på ekte lykke. Tenk at den var så nær da! De fineste øyeblikkene er som regel gratis. De fineste øyeblikkene krever kun deg og din egen tilstedeværelse.

Gårsdagen var perfekt. Dere vet når man kjenner den indre roen i hele kroppen bare senker seg? Når man slapper av i hele kroppen, hodet kobler helt ut, og man bare er? Alt føles fint og man kan ikke forstå hvorfor, eller hvordan ting noengang har vært vanskelig? De øyeblikkene sparer jeg på. Etter første uke med jobb etter ferien, kunne jeg ikke tenke meg noe annet enn å pakke baggen å sette meg på bussen hjem til familien for helgen. Da jeg fikk vite at lillesøster var kommet hjem på sommer-perm fra militæret, og at sjøbua var lånt ut til min onkel og kusine med familie – var valget ennå enklere. Kvelden igår var en av de vakre, stille sommerkveldene med sen solnedgang. Den typiske kvelden man snakker om, husker, og lengter tilbake til resten av året.

Hele familien sitter på brygga og snakker, sola er på vei ned og grillen blir bålet man varmer hendene på. Man finner frem ullgenser og sokker bare for å kunne sitte så lenge som mulig. Klokka bikker 00:00, grillen er nesten ikke varm lengre, men samtalene fortsetter. Stearinlysene slukker til slutt,  alle sier godnatt til hverandre og går hvert til sitt. Lyset går av og øynene faller igjen. Det siste jeg husker er følelsen av takknemlighet og glede. Takk for en av de fineste dagene på lenge – jeg er heldig.



 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg er heldig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.