Facts about me;

Categories Hverdagen

1. Jeg har en greie for nøtter. Altså, her må dere forstå alvoret. Det kan faktisk gå så langt at jeg reiser med bussen til de butikkene jeg vet har sånn nøttebord med lokk – shamener?? Nøtte-koldtbord kinda thing, der du plukker favorittene selv. Og bare for å slenge med en huge irritasjon; hva i faen er greia med at nesten alle butikkene har byttet ut “nøtte-koldtbordet” med sånn stygge “spake-stativer”???? 1. du får alt du IKKE vil ha, 2. du har null kontroll og det raser ut enorme mengder 3. de ødelegger livet mitt. Spørsmål; hvis jeg hadde laget en facebookgruppe ved navn “få tilbake nøtte-koldtbordet i butikkene”, hadde dere likt da? Okei, rolig nå Mary. Nøtter er altså som godteri for meg, og nøtteposen min er faktisk en av mine største hverdagsgleder. Heldigvis for meg, er nøtter en god kilde til sunt fett! Bortsett fra yoghurtnøttene da – de er bare dritgode.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with x1 preset

2. For litt siden tok jeg en personlighetstest som slo 100% ut på introvert. Dette er et personlighetstrekk jeg var veldig klar over ved meg selv, og som jeg egentlig verdsetter mer og mer jo eldre jeg blir. Introvert trenger ikke være negativt, folkens! Introvert kan foreksempel bety at du ikke alltid har behov for å være midtpunktet, du er god på å observere, føle, tenke og lytte. Jeg har foreksempel alltid vært en god lytter, en egenskap jeg er veldig glad i.

3. Min største drøm er å flytte til en liten fiskelandsby i Spania/Hellas. Dette er faktisk noe jeg kommer til å gjøre, helt på ekte. Jeg vet ikke når, hvor, hvem, hva ennå, men den drømmen skal gå i oppfyllelse. Jeg skal bo i en liten mur-leilighet med blomster overalt, sol og varme. Jeg skal drikke ferskpresset juice til frokost og kjøpe nybakt varmt brød hver morgen. Jeg skal plukke frukt på trærne, gå på oppdagelsesferd i spanske smale gater, og lære meg vakre spanske ord. Jeg skal drikke kaffe på lokale kafeer, lese bøker, bade i saltvann og fylle kropp og sinn med lykke og inspirasjon. Det er min absolutt største drøm – bare vent og se 😉

4. Jeg jobber med prosjekt “naturlig” for tiden. Å være avhengig av vippeextensions, hairextensions, dyre foundations, neglforlengelse, hårfarger, selvbruning osv osv, gir meg veldig lite positivt. Det er faktisk skummelt å tenke på hvor mye tid og penger, jenter bruker på å endre seg selv – når det i bunn og grunn ikke endrer noen verdens ting. Jeg har derfor bevist fjernet alt det overfladiske og startet å jobbe med meg selv fra bunnen av. Og vet du hva? Jeg kan stolt si at jeg faktisk er på god vei i riktig rettning!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with x1 preset

5. En liten avsløring; igår brukte jeg hele fredagskvelden på å se på “Mot i brøstet” og “Hos Martin” på youtube. Altså, jeg forstår at “Prisonbreak” og “Yunger” på Netflix (eller hvor f det streames??…) hadde vært en smule mer normalt til 22 år å være, men ikke prøøøv å fortell meg at du ikke trekker litt på smilebåndet av Karl og Martin også`a :)))  Åherre, det der hørtes ikke greit ut..

6. Jeg ELSKER Dr.Phil. Det er en obsession liksom, ingen morgen uten. USA er et sjukt land, og jeg blir like overrasket over hvor sinnsyke folk kan være, i hver eneste episode.

7. Jeg har forelsket meg i å lese bøker. Veldig rart, for jeg har egentlig alltid hatet å lese, og kunne ikke forstå at noen klarte å bruke timevis på å sitte stille å lese en bok!!?? På barneskolen og ungdomsskolen, da vi måtte lese bøker for å skrive om dem etterpå – leste jeg alltid første side 50 ganger, før jeg googlet den og skrev anmeldelsen derfra.. Ei litta funfact; jeg har aldri vært spesielt skoleflink. Jeg tror faktisk ikke jeg leste min første ordentlige bok, før jeg gikk på VGS. Er det rart? På den positive siden, har jeg mye fint i vente, masse nytt å lære og bøker som bare ligger å venter på å inspirere meg. Den tanken elsker jeg!

8. Favorittfarge; svart.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Processed with VSCO with x1 preset

9. Jeg tror jeg er verdens mest naive person. Jeg tror det beste om folk, til det motsatte er bevist. Jeg tror også på det meste jeg hører, og har vanskelig for å tro at noen vil lyve til meg med vilje. Dette er nok min beste, men dårligste egenskap.

10. Humøret mitt styres (litt for mye) etter vær og årstid. Om sommeren er jeg på mitt absolutt lykkeligste. Om vinteren derimot, hadde nok det beste for alt og alle, vært om jeg gikk i hi. Selvdiagnosert vinterdepresjon. Jeg blir skjelven bare av tanken… Nei, det skal jeg ikke tenke på idag. Idag skal jeg ut å nyte sola!!

– Vi bloggees 😉

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Facts about me;

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.