Hvordan gjøre en dårlig dag bra?

Categories Trening/helse

Da var det altså min tur til å bli syk… Jeg kjente det på kroppen i hele går, og våknet idag med feber og vondt i hele meg. Typisk, akkurat denne helgen som jeg skulle så mye morsomt! Jaja, når kroppen sier stopp er det rett og slett ikke noe annet å gjøre enn å stoppe.. Planene for helga er derfor å holde senga, se på serie, bli frisk og lytte til kroppen. Shitmaybritt denne helga blir vill ass. Null treningstips og motiverende ord fra denne jenta de neste dagene med andre ord. Godt med en pause si! ehe..

Såå, siden dagen idag er så umåtelig (hvis det er et ord som går ann å bruke..?) kjedelig, snakker vi heller om gårsdagen! Gårsdagen startet nemlig veldig tungt, og jeg måtte virkelig jobbe med tankegangen for å komme igang med det jeg skulle. Etter en million runder med meg selv, dro jeg (egentlig ganske ufrivillig og på autopilot) på meg treningsklær og løp ut på en rolig joggetur – og der kom den følelsen som er grunnen til at jeg elsker trening så høyt. Selve treningsgleden. Jeg ble rett og slett så motivert og glad på veien, at jeg endte opp med å avslutte joggeturen med motbakkeintervaller i “helvettesbakken”. Svettefest ut av en annen verden – men med en lykkefølelse i etterkant, som ikke kan beskrives med ord. Av og til må man faktisk bare kaste seg ut i ting, ikke tenke så mye, og bare se hvordan det går. Går det så går det, men går det ikke, så prøvde du hvertfall- og det er jo en seier i seg selv, right?

Tankene som alltid hjelper meg på riktig vei ;

 Jeg vet jo at jeg kan hvis jeg vil. Hvorfor skal jeg ikke klare dette idag?
 Jeg kommer til å takke meg selv hvis jeg gjennomfører.
 Jeg skal ha den gode mestringsfølelsen, som jeg vet jeg får i etterkant.
Jeg er sinnsykt heldig som faktisk kan gjøre dette, for det er det ikke alle som kan.
Vær takknemlig og benytt deg av mulighetene du har, Marie!
 Gjennomfører jeg dette, er jeg et skritt nærmere enn jeg var igår.
 Når jeg er ferdig, skal jeg unne meg noe ekstra digg – fordi jeg fortjener det.
 Jeg har kommet såå langt, og er dritstolt av meg selv – jeg gir ikke opp nå!
 Ikveld skal jeg legge meg i senga med verdens beste følelse i kroppen, sliten og trøtt, etter en lang dag med utfordringer jeg NAILET!

… og vips, der var jeg i gang med dagens gjøremål!

Processed with VSCO with f2 preset

Da jeg kom hjem fra gårsdagens joggetur, ble det tunfisksalat, egg, avokado og en kopp te til lunsj, før turen gikk videre på jobb. En litt halvveis torsdag, som jeg klarte å endre til supertorsdag – helt selv! Tankegangen din har alt og si, og med riktig instilling kan du faktisk gjøre en dårlig dag bra, bare ved hjelp av ditt eget hode. Det tar tid og lære seg, og det er ikke alltid like lett, men det er verdt å bruke tid på – for tiden du bruker på deg selv, er aldri bortkastet tid

Q: Hva gjør du for å fjerne negative tanker?

1 kommentar

1 thought on “Hvordan gjøre en dårlig dag bra?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.